Gå til innhold

"Melk" i sengen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens:)

Hva sover dere med om natten??

Sover dere med bh og ammeinnlegg om natten?

Jeg har prøvd og sove uten og med nattoverdel som sitter inntil, men fremdeles er dynen kliss våt og lakenet..

Noen med tips?

Tusen takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg sover naken, tørr ikke ligge med ammeinnlegg som blir våte da jeg tror det lettere fører til såre brystvorter og brystbetennelse, noe jeg hadde nok av forrige gang! Legger heller et mykt sammenbrettet laken under (evt over) puppene, også bytter jeg eller snur litt på dette i løpet av natten. Blir litt søl, men fungerer greit, og tror det er det "sunneste".

Skrevet

Foreløpig er min spede melkeproduksjon så liten at jeg må klemme ut råmelken for å se at den er der. Så jeg lekker ikke riktig ennå. Men om jeg hadde lekket hadde jeg sannsynligvis brukt BH med ammeinnlegg og/eller sånne mosoft kompresser eller noe i den duren som er absorberende.

Skrevet

Da vi fikk nr 1 (for to år siden) sov jeg med bh og ammeinnlegg det første halve året. Prøvde meg uten en gang og da var det så mye vått og kliss i sengen at det var ikke snakk om å prøve det igjen. Da jeg sluttet å amme flere ganger om natten måtte jeg opp å skifte ammeinnlegg eller pumpe meg fordi innleggene var klissvåte og jeg hadde skikkelig melkespreng. Ikke bare bare å plutselig produsere melk...

Jeg fikk aldri noe brystbetennelse fordi om brystvortene var våte av ammeinnleggene... Da var det bedre når de ble holdt varme og ikke får "trekk" på seg! :-)

Lykke til!!

Skrevet

Da snuppa var født sov jeg med bh og ammeinnlegg, var aldri noe problem. Hadde også tisselaken under meg i senga da jeg ammet liggende på natta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...