Gå til innhold

Sover dårlig - noen som har gode søvntips/sovestillinger?


proppeloppen

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 34 nå og begynner å få problemer med å sove godt om natta. Jeg klarer ikke helt å finne den beste sovestillingen og tenkte kanskje noen hadde gode råd å komme med. Jeg har prøvd litt forskjellig, med pute mellom beina når jeg ligger på siden, pute på siden av rumpa når jeg ligger på ryggen osv.......... men ingenting hjelper om dagen. Det verker dessverre i kroppen og er veldig urolig.

 

Ellers i god form og gru-gleder meg til min 2.fødsel.... snart.

 

Noen gode råd dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

 

Jeg har det helt på samme måten-for meg hjelper det om jeg tar en pute, eller dele av dynen og liksom dytter den inn unner magen når jeg ligger på siden. (dette føles mest behagelig på den venstre siden).

 

Er i uke 34 selv. Når har du termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin den 20.februar. Skal føde i Skien, Telemark.

Du da?

 

Når det gjelder tipset om dynen, så har jeg prøvd det også.......uten hell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn har jeg det å. med bekkenløsning så våkner jeg hele tiden om jeg skal snu meg. så sover ikke masse nei.. og har prøvd pute mellom bena,uten hell egentlig for den må flyttes på heletiden for jeg snur meg hele tiden. men jeg bruker dyna å holder godt rundt=) hehe.. så det funker for meg. men jeg har merket at jeg er ikke så trett lenger før det har gått ganske laang tid. og jeg er den som legger meg tidlig og våkner tidlig(23-7) og har alltid gjort det, men nå er det vanskelig å finne en god sovestilling før etter noen timer. og da sovner jeg. har ikke behov for så masse søvn lenger.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var dumt, da har jeg ikke flere råd:-( Jeg hadde 20, men er blitt flyttet til 27, så vi får se når han melder sin ankomst:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har urolige ben om kvelden og tar 1-2 magnesium tabl for dette og 2-4 b vitamin for å sove, funker ganske greit for meg. Kan ta litt tid før magnesiumen virker så bare prøv en stund. B vit er "vannløselige" som c vitamin, man tisser ut det man ikke har behov for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har termin 21 feb og sover så der om nettene. Jeg har hodet på en pute, så holder jeg rundt en pute og har en mellom beina. Det er absolutt ikke hver natt dette funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hmmmm.....jeg er også veldig "urolig" i beina og snur meg rundt og rundt fra side til side... Utrolig irriterende...

Noen netter sover jeg som en unge, mens andre netter er jeg årntli urolig...huff.

Skal prøve å ligge med beina litt høyt for å se om det hjelper noe..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt problemer med å sove, men har nå funnet en løsning som gjorde det noe bedre. Jeg har mange, myke, gode puter under hode/rygg, slik at jeg nesten sover sittende. Dette gjør at jeg slepper halsbrann + at det er mye lettere å snu seg og reise seg fra sengen når jeg skal på do om natten. Jeg har i tillegg en pute under bena når jeg ligger på rygg og mellom bena når jeg ligger på siden.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...