Anonym bruker Skrevet 9. januar 2009 #1 Skrevet 9. januar 2009 Jeg har en venninne som spurte meg nå.. ettersom hun ikke har hatt sex mens hun har hatt eggeløsning..så kan sæden overleve i kroppen i opptil 7dager??!! er det ikke sånn?? hun hadde sex i slutten av desember..om hun skulle være gravid..er det for tidlig å ta en test nå da???
Gjest Skrevet 9. januar 2009 #2 Skrevet 9. januar 2009 Jo, sæd kan overleve lenge. Men vet hun ikke når hun venter mensen da? Det vanlige er å teste når man venter mensen eller et par dager etterpå. Ellers står det i pakningsvedlegget hvor mange dager etter eggeløsning man tidligst kan teste dersom man vet det tror jeg.
Gjest Skrevet 9. januar 2009 #3 Skrevet 9. januar 2009 SÅnn i teorien kan egget feste seg etter 6 dager (eller noen dager etter det igjen) og begynne å produsere nok HCG til at det kan måles 2 dager etter det igjen, men de aller fleste produserer ikke nok til at det kan måles før etter 14 dager etter sex. derfor det står at du kan teste den dagen du skulle hatt mensen i alle pakningsvedlegg.Skjønner at man vil vite det nå (går og venter jeg også..faktisk.. ), men sannsynligvis er det bare bortkasta penger å teste tidligere, siden man må teste igjen hvis man får negativt. Ikke gratis med disse testene heller:)
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2009 #4 Skrevet 9. januar 2009 tusen takk for svar=) skal bringe det videre=)) å lykke til,du som også går og venter=))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå