Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Meg, mann og 1 barn bor ganske langt fra familie og har venner som jobber fulltid. Slik det ser ut nå, må jeg nok belage meg på å føde alene, siden mannen må bli hjemme med toåringen. Er det noen her som har erfaring med å føde alene? Sist gang var jeg helt i min egen verden, og merket ikke engang at det var 7 mennesker der da ungen kom ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen av vennene som kan stille opp som barnevakt da?

Går nok bra å føde alene også, men jeg vil tro det ville vært godt for deg å ha med pappaen? Dessuten er det jo synd for ham å gå glipp av denne opplevelsen. Ingen dere kan spørre om å være "i beredskap"?

Skrevet

Jammen, "Itsrejk, sete-/fotleie,overtid".. er du her enda da? Skjer det ikke noe?

For å svare på HI sitt innlegg.. Jeg ville ha spurt hvem som helst. Barnehageansatte, hjemmehjelpen i kommunen. Anything.. Dette er noe dere er to om. Og tenk på pappan da, kunne ikke han tenke seg å være med? Tenk å gå glipp av dette..

Skrevet

Jeg har født alene og for å være helt ærlig var det ikke store forskjellen altså.. Men det er jo synd for pappaen da.

Skrevet

Hva med noen som jobber i barnehagen til 2- åringen eller noen naboer? Eller spør på helsestasjonen. Er jo veldig trist å ikke få være sammen om fødselen da..

Lykke til:)

Skrevet

Hei har vert i samme situasjon selv, for med meg sjedde det på natta og han skulle komme etter noen timer seinare, etter at han hadde levert gutten i BH... men ett kvarter etter at eg hadde kommet meg inn på rommet hadde vår datter kommet... da ringte eg han med det samme eg komm inn.. etter at eg hadde lakt på med han fikk eg jordmora om å sjekke opninga, fikk beskjed om at det var full opning, ringte så tilbake til barnefaren å fortalte at han ikke komm til å rekkefrem for eg hadde full opning allerede. etter at eg hadde snakket med han fikk eg meir pressrier og jenta komm ;) ringte han da opp igjen å fortalte at alt hadde gått bra. så når han komm dit fikk han vere med på å måle å veie. ( vist eg ikke husker feil da )

Skrevet

Heisan. Jeg fødte også alene sist (pappaen hadde enda igjen over 40 mil å kjøre for å nå sykehuset da jenta var ute..:D). Det gikk kjempefint! Jeg er egentlig mer skeptisk til at han skal være med, men det skal vi selvfølgelig prøve på denne gangen..

Enig med dem her som sier at du kan høre med barnehage o.l, helt sikkert noen som stiller opp. Har dere naboer?

Kan hende vi må ty til å spørre naboer om hjelp dersom det skjer på natta, slik at vi rekker å kjøre inn til sykehuset før evnt besteforeldre kommer og passer ungene..

Skrevet

vet ikke hvordan det er her i norge med om jeg hadde vært deg hadde jeg tat en prat med føden, de har jo som regl mulighet for å se etter minste mannen nede på barsels avdelingen. om bare pappa ser etter han op til du får press rier da er jeg sikker på der er en sykeplejer som kan se etter han den siste time :)

Jeg hadde prøvd meg i hvert fald.

Skrevet

Tusen takk for svar. Vi bor i London og det er en halvtimes togtur til barnehagen, mange venner men de bor veldig spredt og jobber fulltid, svigermor bor 2 timer borte med tog og sykehuset sier de ringer til sosialen hvis du tar med andre unger som ikke har pass.

Vi har nettopp flytter til der vi bor, så kjenner ingen naboer så godt at jeg lar dem passe gutten min.

Sist gang varte fødselen 5 timer, så det kan jo skje fort og ikke i tide for noen å komme til oss eller for oss å reise for å avlevere toåringen.

Var derfor interessert i hvordan opplevelsen med å føde alene var :-)

Skrevet

Du kan jo høre med føden/helsestasjonen om de har noen slags doula som kan være der for deg. Doula er (hvis du ikke vet det allerede) en erfaren kvinne som har fått opplæring i å være fødselspartner. De pleier å bli kjent med- og følge kvinnen gjennom svangerskapet for å bygge opp forhold og trygghet, men hvis du har litt tid igjen, kan du jo prøve den muligheten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...