lilleguttetutt Skrevet 9. januar 2009 #1 Skrevet 9. januar 2009 Vi har en diskusjon om husarbeid hjemme. Det jeg lurer på er hva Dere ser på som husarbeid. Hun går å sier jeg gjør forlite husarbeid hjemme. Så det jeg lurer på er om matlaging kan regnes som husarbeid? Jeg bruker igjennomsnitt 1 time på matlaging/rydding av kjøkken hver dag. Samt så vasker jeg klærene. gjør jeg forlite i huset, bør jeg ta meg? jeg er jo med ungene i tillegg og da...
lilleguttetutt Skrevet 9. januar 2009 Forfatter #2 Skrevet 9. januar 2009 Skal stå: bør jeg ta mer!!!
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 9. januar 2009 #3 Skrevet 9. januar 2009 Min "definisjon" på husarbeid inkluderer: Støvsuge, støvtørke, gulvvask, vindusvask, matlaging, handling, rydding generelt (alt fra å ta ut av oppvaskmaskinen til å legge ting på plass etter seg), klesvask/bretting/legge på plass, oppussing og vedlikehold inne og ute, rydding i kjøleskap (fort glemt). Noe må gjøres hver dag, noe ukentlig og noe "kvartalsvis". Hos oss er mat (handel, laging, rydding) og klær de største "postene" til hverdags, + det å legge på plass etter seg (leker, klær, bøker osv), så sånn sett syns jeg ikek du gjør lite med mindre du sitter og ser på mens hun tar ukentlig vasken helt alene eller roter noe avsindig utenom kjøkkenbenken.
h2lita Skrevet 9. januar 2009 #4 Skrevet 9. januar 2009 Spørsmålet bør jo ikke være om en time er nok, men om dere begge bidrar til alt som skal gjøres er gjort. Hvis du, etter din time med innsats setter deg og slapper av, mens partneren din må fortsette alene - ja, da gjør du for lite, synes jeg.
hit og dit Skrevet 9. januar 2009 #5 Skrevet 9. januar 2009 Om du gjør for lite eller for mye har jeg ikke noe grunnlag til å uttale meg på. Vi fordeler husarbeidet ut i fra arbeidstimer. Begge jobber ca like mye. Dersom en av oss har mye å gjøre utenfor hjemmet, på jobb eller skole, så gjør den andre mer. Oppvasken er alltid hans (vi har ikke oppvaskmaskin) og klesvasken er alltid min. Men det er jo mye mer enn oppvask og matlaging som må gjøres i et hjem. Å være med ungene er ikke noe vi regner som arbeid, det er fritid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå