Gå til innhold

Hopp og sprett!! Her kommer jeg!!!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere:) Da sitter jeg her med en positiv cb i hånda!!!!!!! wææææ!! ganske så svakt kryss her da, men må vel stole på den likevel:o) Tenk at jeg er gravid da!!! Har ikke helt gått opp for meg kjenner jeg..... Gleeeeder meg til å fortelle sambo det ikveld....blir en bra overraskelse det ja på en fredagskveld....hehe....:o)

Klem:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer, så må du og sambo kose dere i kveld og glede dere over at spiret sitter.

Skrevet

Takk:) Ja det skal vi ja!!! Når i september skal du ha da? Jeg fikk opp 23 sept som foreløpig dato :o) Har du noen fra før? :)

Skrevet

Jeg har foreløpig termin den 08.09. Har en gutt og ei jente fra før. Har du noen fra før?

Skrevet

Jeg har ei jente fra før. Så rart å være gravid igjen....er liksom så uvirkelig... Jaja, blir vel mer virkelig når kvalmen kommer. Var ganske dårlig ved forrige svangerskap... :)

Skrevet

Gratulerer lillemy! Vi har vært på samme ikm lista du og jeg på Bli gravid:) Så heldige vi er som kunne skrive oss på nederst!!!

Hvordan er formen din da? Jeg kjenner ikke så veldig mye. Litt ømme bryster, stikninger og murring nederst magen og bittelitt kvalmen om morgenen.

Ellers er jeg egentlig veldig på vakt, fordi jeg er livredd for å miste denne gangen også.....

Skrevet

Gratulerer så mye med spiren Lillemy-77. Jeg har lest noen av innleggende dine og fulgte spent med på åssen testinga di gikk. Ble så glad da jeg så du fikk positiv test, for du spottet vel bitte litt også? Følte det var litt mer håp for meg også da. Jeg har følt meg gravid en uke allerede og magen er jo blitt enorm! Den er så oppblåst, så jeg aner ikke hvordan jeg skal skjule dette i en-to mnd.. Har en fra før og da kommer vel magen litt fortere nå.

Ser at du har foreløpig termin 23. sept. Jeg har regnet ut min til 22. sept :0) Vi går en spennende tid i møte!

Lykke til og klem :0)

Skrevet

Hei mammaigjen!!:) og gratulerer så masse til deg også. Ja, det var ikke så mange i denne runden som havna på gravid-lista tror jeg, så jeg føler meg veldig priveligert!!:o) Formen min er fin egentlig. Jeg kjenner ganske mye murringer nedentil, så det er ganske vondt da, og så ømme pupper. Ellers er jeg ikke kvalm eller noe enda. Men ikm er først idag da, så er vel litt tidlig. Men gud som det jobber "nedi der" kjenner jeg... Når har du termin? Jeg har 23 sept. Huff ja, jeg også er livredd for å miste...da jeg mista forrige gang etter 8 uker. Det var ikke noe jeg vil oppleve igjen. Hvilken uke mista du i sist? Nei, denne gangen får vi satse på at det er en frisk og rask spire som har tenkt å være i magen leeeenge!! Klem:o)

Hei Knerten + spire!!:) og gratulerer så masse!! Ja, det ble litt av et prosjekt med den testinga mi, haha, jeg begynte jo å blø litt, og tenkte hele greia var over, MEEN så var den visst ikke det likevel... Heldigvis:o) Oi, da har vi jo termin omtrent samtidig, så artig!! Har ikke merket så mye på magen enda, men det jobber masse "nedi der", så jeg kjenner godt at jeg er gravid ja. Jeg også har en fra før, og med henne var jeg veldig dårlig, så er kjempespent på hvordan dette svangerskapet skal bli i forhold. Når skal du dra til legen? Husker jo ikke siden sist, hehe... Klem:o)

Skrevet

hopp og sprett? ja, skjønner du ikke er kvalm og trøtt enda;) he he.

Gratulerer og velkommen hit:)

Skrevet

hahaha, ja enn så lenge sier nå jeg!! :o) Klem til deg!

Skrevet

He he:) Ja, vi blir jo ikke kvalme alle sammen da, så krysser fingrene for at du slipper unna:)

Skrevet

Det blir spennende å se om vi får noen flere plager etter hvert ja. Kjenner av og til at jeg er småkvalm, men det er ikke så ille ennå hvertfall. Kvalmen kom som kastet på meg i uke 6 sist og varte tom uke 21:0( Jeg hadde heller ikke noe lett svangerskap sist.. Kvalmen var kjei, også hadde jeg migrene og bekkenløsning. Hvilke plager hadde du da??

Forrige gang jeg var gravid fikk jeg legetime i uke 12. Det var visst ikke vanlig å få time før fikk jeg høre.. Men jeg måtte dit tidligere alikevel fordi jeg måtte ha sykmelding. Kvalmen og mirgrenen slo til for fullt etter uke 6, så jeg er veldig spent på dette svangerskapet :0)

Krysser fingrene vår at spirene sitter godt og at vi etter hvert kan flytte oss inn på 2.tri. Det føles mye tryggere!

Ha ei fortsatt god helg :0)

Skrevet

Kan ikke huske at det var så mye murringer de andre gangene. Er vel litt hypokonder denne gangen og kjenner etter alt mulig;) Mistet i uke 9 i oktober. Det var utrolig nedtur, men kom meg veldig raskt igjen og klar for prøving. Slapp å prøve så lenge heldigvis!!!

Jeg har termin 15 september. Mannen min var "fortvila" da jeg nevnte terminen: "Det er jo samme dagen som jaktsesongen begynner, og det går jo ikke!"...allslags mannfolk tenker på ......

Så nå krysser vi fingrene for at spira sitter veeeeeldig godt. Heldigvis får jeg komme til tidlig ul. Får vel bestille time hos fastlegen snart.

Får håpe du slipper å bli sååå kvalm denne gangen da knerten! Det må være utrolig slitsomt. Heldigvis er ikke alle svangerskap like:)

Skrevet

Hei igjen dere:)

Forrige sv.skap så var jeg kvalm og spydde og spydde og spydde...hver bidige dag...så det ble tonge dager. Men det gikk seg til etter 4-5 måneder, da ble jeg i superform. Men så kom jo jenta mi da plutselig 3 mnd for tidlig!!! Veeeeldig uventa. Så jeg rakk bare å gå 6 mnd gravid. Jenta mi ble lagt i kuvøse, og vi bodde på sykehuset i 2 mnd før vi fikk komme hjem, men heldigvis går det bra med henne idag. Ingen varige men. Så kommer nok til å tenke på det også når jeg nærmer meg 5-6 måneder... Huff migrene og bekkenløsning...håper vi slipper det ja... Jeg tenkte å bestille meg legetime til ca uke 8-10. Skal ha tidlig ul jeg også. Det MÅ jeg, hvis jeg skal få ro på meg....rundt uke 12 tenker jeg... Ja jaktsesongen ja, hahaha, det har faktisk ikke sambo nevnt da..hihi;)

Skrevet

Huff så leit at du mistet, mammaigjen! Det må være forferdelig vondt, for man har jo rukket å forberede seg mye på å bli foreldre i løpet av alle de ukene. Jeg har det i bakhodet selv og tenker at det er ingen selvfølge at det skal gå bra. Men jeg får tro jeg slipper å oppleve det. Håper for din del at det går bra denne gangen. Det har du fortjent etter å ha mistet. Har du barn fra før? Blir spennende med terimin rundt jakttider da :0) Han må hvertfall jakte i nærområdet der det garantert er mobildekning!

Lillemy, det må være et sjokk når fødselen starter tre mnd for tidlig. Da er man ikke forberedt på å ta i mot et lite barn og man har jo heller ingen garanti for at det vil gå greit, så det må ha vært tøft. Krysser fingra for at du går bortimot ut tiden og kan kose deg som høygravid. Er jo litt morsomt med den store magen som til tider er veldig i veien :0) Husker det var vanskelig å komme seg ut av bilen på slutten. Knerten hadde jo all verdens tid, så jeg gikk et par uker over termin og ble satt igang. Var temmelig fornøyd da. Men det kjedeligste med det var alle kommentarene og telefonene med budskapet: "har du ikke kommet i veien ennå?? Du må da være lei vel??" Neeeei da, lei jeg.. He he.. Men det er bedre de kommer litt for sent enn alt for tidlig..

Virker forferdelig å spy hver eneste dag. Kvalme går til en viss grad greit, men man blir jo forferdelig sliten av å kaste opp så mye. Blir lange måneder da!

Håper vi får beholde spirene våre og at vi får lange og fine svangerskap:0)

Skrevet

Heisann:) Hvordan er formen deres idag? JEg er trøøøttt...men ellers bra form:) Er så spent på hva de skal si på jobben når jeg forteller det der...hehe...vet det er travelt for tiden, så får satse på at formen holder!! Ja jeg må tru at spira holder seg inni magen en stund lengre denne gangen:) Jeg har så lyst å ta innvendig ul snart, tror jeg skal bestille time så snart det er mulig å se hjerteslagene....må ringe å høre i morgen jeg, er utålmodig!!! Og så må jeg vel ringe fastlegen min også, så jeg kommer igang liksom. Er liksom alltid like spennende å ta ny test når man kommer til legen, se om man fortsatt er gravid liksom, hehe...selv om man som regel kjenner det godt på kroppen. Klem:)

Skrevet

Joda trøtt jeg også, orker liksom ikke så mye mer utover det jeg må. Med tre barn og mann på jobb i nordsjøen er det nok å henge fingrene i .( og når det er stygt vær ute som nå, er alle inne og alle har venner på besøk- altså 7 unger i hus akkurat nå) Men heldigvis er ungene mine så pass store at jeg kan legge meg nedpå litt uten å passe på hele tiden, kan sove litt frampå i helgene også faktisk:) Dere har vel nok å gjøre på dere også;) hvor gamle er barna deres?

Er det fastlegen som henviser oss videre til tidlig ul? Gynokologen sa at jeg kunne få det denne gangen ca tre uker etter at jeg testet positivt. Er jo bare to uker til det faktisk!!

Klart det skal gå bra denne gangen lillemy og knerten! Man kan jo bli helt tullete viss man skal tro noe annet:)

Ha en fortsatt god helg!

Skrevet

Hei hei:o) Oi, du har nok å styre med skjønner jeg, 3barnsmor og alene hjemme attpåtil. Men bra at de klarer seg litt på egenhånd da:) Min lille jente er ca 15 mnd, så det er mye som skjer nå for tiden. Hun krever mye, men vi er jo to om det da. Jeg også lurte litt på det med fastlegen ift tidlig ul. Jeg tenkte egentlig bare å bestille direkte hos gynekologen min, fordi det var der jeg var når jeg mista sist. Men kanskje man blir henvist til sykehuset på tidlig ul ja? hmm, kanskje man skulle bestilt seg time hos fastlege først, og så tatt det derfra. Hvordan skal dere gjør det? Ja, vi får ha troen på at alt går bare fint denne gangen:o) Klem

Skrevet

Det står respekt av å ha tre barn og mann i nordsjøen må jeg si! Men det er jammen meg koselig med liv i huset også. Godt de er så store så du kan få slappe av litt innimellom også da :0)

Knerten min er 10 mnd og har lopper i blodet for tiden. Jeg sliter ikke akkurat ut sofaen kan du si ;0) Men du verden så morro. Jeg er litt trøtt om dagen selv. Men jeg tror det kommer av at mini våkner i 4-5 tiden HVER dag og ikke vil sove mer. Blir spennende å begynne i jobb igjen hvis dette skal fortette.

Jeg har ikke tenkt så mye på tidlig UL. Hadde ikke det sist heller, men det er sikkert godt å få se hjertet slå og få en bekreftelse på at alt er i orden. Det er egentlig veldig lenge å vente til uke 17-19 for ordinær UL. Hmmm.. dette var noe å tenke på :0) Får snakke litt med mannen min og høre om han kunne tenke seg en snik-titt på spira i magen. Når kan man ta utvendig UL da??

Nå har knerten lagt seg og jeg skal benytte anledningen til å legge meg på sofen og lese litt. Er herlig med de stille timene på kvelden :0)

Ha en fortsatt fin kveld jenter!

Skrevet

Hei:) Legger knerten seg kl seks om kvelden? Da er det nå ganske bra om han sover til 4-5 da, tross alt. Min lille pie legger seg ca sju, og jeg synes det er utrolig godt med de "fri"-timene på kvelden. Og idag har jeg virkelig begynt å kjenne trøttheten ja...måtte ha meg 2 dupper idag!!! Ja, og så istad når jeg satt her, så kom det plutselig metallsmak i munnen!! Gikk over i løpet av 5 minutter, men det har jeg aldri kjent før...hehe..merkelig;) Grunnen til at jeg vil ta ul såpass tidlig, er at jeg mista i uke 8 første gangen jeg var gravid, pluss at jenta mi kom 3 mnd for tidlig, så jeg må sjekke at ting er i orden...kjenner at jeg er nervøs... Vet ikke når man kan ta utvendig ul nei...du får spørre når du kommer til fastlegen. Ha en fin kveld du også, nå er det film-tid:o)

Skrevet

Huff, du har opplevd å miste du også ja:( Det må være forferdelig vondt. Da skjønner jeg godt at du vil ta tidlig UL for å sjekke hvordan det står til. Egentlig kunne jeg tenkt meg det selv, så vet vi om alt er ok før vi forteller det til alle sammen. Måtte ta en test til i dag og streken var mye sterkere. Et godt tegn synes jeg:)

Knerten legger seg vanligvis mellom halv sju og sju. Men i går ble han lagt litt før fordi han er sjuk. Har ganske høy feber og er i dårlig form.. Men uansett om vi legger han halv sju eller halv åtte våkner han mellom 4 og 5. Han er da veldig urolig og gråter selv om han egentlig er veldig trøtt. En sjelden gang har jeg stått opp og gitt han mat og da sovner han godt igjen. Er litt usikker på om han har litt magevondt. Selv har jeg cøliaki, så jeg skal til legen med han i dag og ta noen blodprøver av han. Får høre med legen hva han mener. Etter råd fra helsesøster prøvde vi gråtekur uten noen virkning. Men du verden hva man rekker da man er oppe før fuglen om morran ;0)

Ha en fin dag!

Skrevet

Hei:) Jeg tenkte faktisk på å teste en gang til jeg også, fordi mine streker har vært ganske svake... Men nå har jeg jo ikke fått mensen, og alle signaler fra kroppen min sier at jeg er gravid, så nei, jeg orker ikke teste mer. Skal ringe legen å bestille meg time heller, de tester jo der uansett. Hvordan gikk det hos legen idag? 4-5 om mårran er jo gruelig tidlig da....jeg må vekke jenta mi seks når jeg skal på arbeid, og opp halv seks selv, synes det er kjempetidlig!! Herregud som man setter pris på helgene når man får en travel hverdag. Det var første dagen i barnehage for jenta mi idag, og jeg må si at det gikk over all forventning!!!! Hun fant seg fort til rette, og storkosa seg.Så jeg tror ikke det blir noe problem når hun skal være der alene heller. Veldig godt å se at hun har det så bra når jeg ikke er der. Nei, nå ringe doktorn. Ha det så bra :o)

Skrevet

Så spennende med barnehagestart da:0) Oftest er det værst for mor tror jeg. De synes sikkert det er artig med nye omgivelser og leker. Det skjer jo noe hele tiden i barnehagen. De rekker ikke å kjede seg nei :0)

Knerten begynner snart han også og jeg håper kanskje han blir litt sliten av å være i barnehagen og derfor sover en times tid til på morran. Hvis ikke får vi vente på at klokka skal stilles en time tilbake i mars. Da sover han hvertfall en time lengre;0)

Var hos legen i dag ja, men skulle visst bare ta blodprøver.. Ble litt skuffet, for jeg hadde noen spørsmål. Trodde jeg hadde legetime jeg, men vi fikk en i februar! Skal ta meg en prat med helsesøster tenker jeg.

Jeg testet igjen i dag for moro skyld. Testen var så svak sist, så jeg tenkte å se etter om hcg`en hadde steget og det hadde den. Ellers føler jeg meg veldig gravid ja. Småkvalm, øm i magen og til tider har jeg faktisk vondt i bekkenet. Trodde ikke man kjente det så tidlig men.. Av og til gjør det såpass vondt at det er ubehagelig å sitte. Men som jeg tenker- så lenge man har symptomer så er man hvertfall gravid :0)

Har lyst på en tidlig UL jeg også nå. Snakket med gyn i dag og de anbefalte at jeg kunne komme etter uke 8. Sikkert godt å se hjertet slå. Blir sikkert litt roligere inni seg.

Lykke til videre i barnehagen. Håper det fortsetter like greit som i dag:0)

Skrevet

God morgen!

Så rart at de ikke samkjører legetime med blodprøvetaking egentlig, men det er kanskje fordi de vil ha svarene på prøvene først? Håper det går fort til timen din da, noen uker er jo lenge å vente dersom man sliter med altfor lite søvn...Uke 8 ja sier du, hmm, jeg fikk legetime i slutten av januar, og da er jeg er ca 6,5 uke på vei. Så enten blir jeg henvist videre til ul fra fastlegen min, hvis ikke, så skal jeg også ringe gyn. og få time der. Huff, jeg synes i grunnen dagene snegler seg avsted nå...sistgang jeg var gravid, så var jeg kommet dobbelt så langt som jeg trodde. Altså, jeg hadde en mens når jeg var gravid, derfor jeg ikke oppdaget det. Så da jeg var hos gyn, var jeg over 8 uker på vei istedet for 5 som jeg trodde... Var jo så fort til 12 uker da...da er man liksom en litt "tryggere"..hehe... Men nå vet jeg jo om det helt fra begynnelsen av. Hadde jo mistanke allerede ved festeblødning... Men skal begynne å jobbe nå da, så da tenker jeg dagene kommer til å fly!!! Du får ha en fin dag:o) Klem

Skrevet

Så greit å plutselig være mye lenger enn man selv tror da! Jeg kjenner selv at dagene går sakte. Er mye tanker og det er jo stadig innlegg her på 1. tri om folk som mister spirene sine:( Jeg tror faktisk jeg er nødt til å kutte ut bim til jeg er over de tre første mnd. Føler jeg ikke har godt av å se de overskriftene hvor det har gått galt. Blir jo enda flere negative tanker ut av det.. Begynner i jobb om en mnd og det skal bli veldig godt!

Ønsker deg lykke lykke til videre!! Vi høres sikkert her inne senere :0)

Klem :0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...