Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som så på tv2 hjelper deg igår? Ang test av babyposer.. Der kom odenwalder holly syykt dårlig ut i test, og var kjempe brennbar. Posen tok fyr på 1 sekunder jo:( Jeg har kjøpt denne, og ble litt bekymra her:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke har begynt å bruke den, så kan du jo få bytta den inn. De må jo forstå at du ikke vil la barnet ditt bruke den posen.

Skrevet

Men har vasket den skjønner du:)

Skrevet

var vel i samheng med bål den var dårlig??

De fleste har sikkert planer om å bruke den som en vanlig vognpose når man er ute å går så da vil det jo gå fint! :) skjønner at man blir bekymret assa, men tror ikke det er så mange som bruker vognposer rundt bål :)

Skrevet

den var visst veldig uegnet til vasking også tror jeg......

men som du sier... en driver jo ikke å setter fyr på soveposen liksom....

Skrevet

Litt kritisk til hele testen jeg.

Synes det blir feil fokus når de legger så stor vekt på vannavstøtende evne, og egenskaper i vask. Har selv voksipose, som er blitt vasket mange ganger, og kjenner meg ikke igjen i det at posen (trekket) krymper. Og har vi ikke regntrekk til vogna for en grunn??

I innledningen sa de at det var viktig at posen kunne vokse med barnet, men i testresultatene er det ikke nevnt engang.

Skrevet

jeg synes de kunne gitt karakterer for hvert kriterie som var vurdert (som de gjorde på parkdresser) og ikke bare en totalvurdering. jeg har ikke opplevd noe problem med vasking av odenwalder posen, like fin, og den er stor og vokser med barnet. når det gjelder antennelighet, så gjelder det å være varsom omkring ild og glør, man skal jo ikke stå i nærheten av vogna og røyke f.eks!

Skrevet

Enig med det en over her skriver at testen var litt utydelig/tvetydelig. Programmlederen sier jo også på slutten at den ene voksi posen (tror det var den urban) kom likt ut med testvinneren, men er 400kr dyrere. Å ble derfor ikke nevnt??? Vi har en lammeskinnspose med cordfløyelstrekk til vognen (type nøstebarn!) og fått en voksi (classisk) som vi skal bruke når han blir litt større (f.eks barnehage o.l). Vi har vasket trekket nå før den blir brukt, og trekket har ikke krympet og var niks prob å ta på igjen. Og holdt fargen sin helt (svart).

Voksi til mer slitasje bruk og som kan vokse i (!!!) og deilig lammeskinnspose når babyen nå er liten. Tviler på den er serlig vannavvisende, og hva ang anntennelig mtp varme vet jeg ikke men ull skal jo være brann hemmende, og ingen får røyke i nærheten av min unge!!!

Skrevet

På besøk fra 2 tri.

Jeg har også den posen som kom dårligst ut, men er ikke så bekymret. Ingen av oss røyker, ikke sitter vi rundt bålet, så tror nok det skal gå bra.

Med tanke på vannavvisende evne, så bruker man jo regntrekk. Dessuten kan vel posen også impregneres hvis det er så viktig...

Det jeg reagerte på med tanke på anntenneligheten var at hvor mange setter en brennende flamme rett bortpå posen som barnet ligger i da??? Alt tar jo fyr når man setter en flamme bortpå.... Jeg synes ikke de testet realistisk...

Var mange på jobben min i dag som liksom skulle ta det så ille opp; jeg mått bytte pose ol...

Men: Om posen tar fyr på 1 eller 3 sekunder er ikke store forskjellen akkurat... Nei, jeg beholder den jeg fikk til jul jeg. Skal man gå å være redd for at noen på gata stumper røyken sin i barnevogna mens man går forbi, blir man jo gal.... Da får man holde seg inne....

Skrevet

Så lenge alle posene ble testet likt er det vel samme om de setter en flamme bort til eller lar en sigarett stump ligge og ulme.... Poenget må jo være at kriteriene er like slik at man ser forskjeller. Jeg ville ikke hatt den posen som antenner på 1 sekund, uavhengig av om man "normalt sett" ikke er i nærheten av åpen ild med en vognpose, for å fullantenne SÅ lett må den jo kun bestå av syntetiske greier. Men enig i at jeg skulle ønsket en grader poeng givning og ikke minst mer utfyllende info på nettet om testen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...