Anonym bruker Skrevet 9. januar 2009 #1 Skrevet 9. januar 2009 Hva synes dere om den? Blir litt skremt over det jeg leser! Bruke ytringsfriheten sin på den måten, også skade politiet som tross alt skal være her for oss og skape ro og trygghet! Hva skjer nå? Nye klapp på skulderen og litt godsnakk til pøblene om at slik må en jo ikke oppføre seg?
Vil Skrevet 9. januar 2009 #2 Skrevet 9. januar 2009 Ja, dette er veldig unødvendig. De har ingen sympati hos meg heller. I allefall ettersom den norske regjering i stor grad tar palestinernes side i denne situasjonen. Det er nå (i allefall vise krefter i utenriksdepartementet, etter hva jeg forsto av Dagsnytt 18 på p2 i går) snakk om å bringe inn folkeretten, og gripe inn mot det som er blitt et folkemord mot palestinerne på linje med serbernes massakrering på Balkan i 1999. Israel-sympatisørene er så få i dette landet at de må få uttale seg. Minoriteten må alltid beskyttes.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2009 #3 Skrevet 9. januar 2009 jeg blir bare sint, dette er jo med på å skape fordommer og rasisme. om de har så mye sinne får de reise hjem da og krige. Ikke ta med seg krigen til Oslo og Norge. dette går ikke ann.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2009 #4 Skrevet 9. januar 2009 Hei. Er ingen rasist, men så lenge som at de bryter reglene her, send dem til hjemlandet! Det er ikke mye lille norge kan gjøre med det som skjer nedi der. Så dra hjem å hjelp til istedet for å lage bråk her!!!! Blir så forbandet over at de skal få komme hit å ha oppholdtillatelse. Og ikke nok med det, er det noen som utnytter pengestøtter osv så er det jaggu meg de som kommer hit fra andre land!!!!!! Det er de som kjører de feiiiite bilene osv! Tenkte det var vi som kom opprinnelig fra dette landet som var første pri, men nei da. De som strever for å få endene til å møtes, de får ikke hjelp. Hadde mann kommet fra ett annet land og måtte hatt hjelp, så er det med åpne armer. Fy faan sier jeg bare, men hva kan vel jeg som en helt vanlig borger gjøre med det da!? Måtte bare få det ut.
Vil Skrevet 9. januar 2009 #5 Skrevet 9. januar 2009 Eh, nå er det vel noen som har misforstått litt... Disse menneskene var da like gjerne snørr-unger av norsk opprinelse.Hadde de vært palestinere hadde det enda gått an å forstå deres raseri. Dette har da ingenting med innvandring å gjøre! Skjerp dere!
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 9. januar 2009 #6 Skrevet 9. januar 2009 Man får ikke sendt de ut av landet ,da mange av de er født og oppvokst i norge og er norske statsborgere.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2009 #7 Skrevet 9. januar 2009 det var flertall av palestinere som lagde bråk. send dem hjem. hadde jeg bestemt så hadde alle som hadde brutt loven i norge blitt sendt hjem igjen. kanskje dem da hadde giddet å oppføre seg. blir så innihelvete provosert av slikt!!
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2009 #8 Skrevet 9. januar 2009 Jeg tenker først og fremst på de personene i landet (uavhengig av bakgrunn) som prøver å leve som lovgyldige personer, ved å følge lovene og reglene her i landet. Den "normale" statsborger! Jeg er en person som holder meg på den riktige siden av loven (med unntak av en dum fartsbot da... ;-) Jeg føler meg TRUET av rikets sikkerhet (hvis dere sjønner). Jeg begynner å bli usikker og redd for å vandre ute i gatene....hva kan komme til å skje? Hvordan vil mine barn få det i fremtiden? osv.... De som "lever på kanten av lovverket" blir nesten bedre ivaretatt enn den "vanlige statsborger", for straffene for de kriminelle handlingene her i landet tilsvarer ikke...! Vi har personvern i Norge, og godt er det, MEN er det rett at de "slemme/kriminelle" skal vernes, foran den "vanlige" samfunnsborger? Ved at de "kriminelle" får så liten straff og nye sjanser, (med "klapp på skulderen" som Hi skriver) blir "de vanlige" samfunnsborgerne utsatt for usikkerhet og fare? Hvis ikke denne demostrasjonen får skikkelig konsekvenser "som SVIIIIIIR" for de som har deltatt.... De har angrepet politiet og rikets sikkerhet ved å utøve VOLD i lille Norge (laaangt fra selve konfliktlandene....!) Hvis ikke dette får konsekvenser, så hjelpe meg! Hva vil det neste bli? (Da angrer jeg nesten på at jeg går gravid og skal sette et barn til denne verden). Ble litt rotete dette, men håper at "budskapet" kom noe frem.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2009 #9 Skrevet 9. januar 2009 Anonym 11.47. LA meg gjette. Du bor ikke i Oslo, men sitter et helt annet sted og har lest om dette i nettavisene? Ta det med ro du, og les mindre VG og Dagbladet. Disse opptøyene fant sted på noen få steder i Oslo, de fleste som var på demonstrasjonen for fred fikk det ikke engang med seg.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2009 #10 Skrevet 9. januar 2009 Hehe :-) Jo, takk du (jeg er anonym 11.47) og burde ha sovet nå ;-) Det stemmer det at jeg ikke er i Oslo akkurat nå ;-) Jeg er nemlig i Houston (Usa) sammen med 5000 andre nordmenn ;-) Her i byen bor det like mange mennesker som i hele Norge og jeg føler meg faktisk tryggere her borte selv om også kriminaliteten her er høy. En mellomting mellom strafferammene i Norge og her hadde kanskje vært tingen. Jeg føler iallefall at skulle "en være så dum" å bryte lovene her, så får en iallefall konsekvenser for handlingen (om ikke alt for tøffe straffer i noen tilfeller!) Poenget mitt er at (her jeg kikker litt på Norge fra utsiden, og ja, jeg bruker media som ER den 3. statsmakt som "hjelpemiddel";) Selv om jeg vet litt om hvordan DEN fungerer, og at alt i media ikke er spiselig ;-) Vi må ikke bli for naive og for snille i Norge. Har jobbet mye med vanskeligstilte barn og ser hvor viktig det er med konsekvenser. Gi tilbakemeldinger (i størst grad) på de positive handlingene, men også at det er konsekvenser for å utføre negative handlinger!
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2009 #11 Skrevet 9. januar 2009 Men poenget kjære Houstondama, er jo at det er vitenskapelig bevist at høye straffer ikke reduserer kriminaliteten.... Kriminaliteten i Houston er mangedoblet det den er i Norge, bare så du er klar over det.
Vil Skrevet 9. januar 2009 #12 Skrevet 9. januar 2009 Vel, hvis det faktisk var flest palestinere, så er det veldig veldig leit, men herregud så forståelig. Når det er snakk om et brutalt folkemord på egne venner og slektninger, tipper jeg det er ganske absurd å stå å lytte til Siv Jensens "Israels rett til å forsvare seg", som om det var to likestilte parter i denne konflikten. Halvparten av alle på Gazastripen er under 15 år gamle. Det er et barneland!! FN, NATO, NOEN burde gripe inn og stanse Israel. Dette er et folkemord! Vet dere at media har vært nektet adgang siden før invasjonen? Hva har Israel å skjule? De som sier de kun skyter på militære mål men bomber skoler med FN beskyttelse....
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2009 #13 Skrevet 9. januar 2009 Jeg gikk i fakkeltog for fred i går, og det var en utrolig flott opplevelse. Verdig og sterkt. Dessverre var det noen pøbelungdommer som gikk amok, men jeg tror nok dessverre ikke det er mulig å sende dem noe annet sted enn hjem til evt Grorud. Kun en av dem hadde palestinsk bakgrunn for øvrig, mange med annen etnisk bakgrunn, men også godt voksne aggressive nordmenn så jeg. Synd at de ødelegger både for seg selv og for budskapet for fred, men det ødela ikke min opplevelse av å være med på en flott demonstrasjon. Og du amerikaner: det er faktisk generelt veldig trygt i Oslo, med mindre du er en full ung mann mellom 20 og 30 år.
Dronningen! Skrevet 9. januar 2009 #14 Skrevet 9. januar 2009 Er det noen som er helt sveiseblinde her eller?? De som lager bråk i demonstrasjoner her til lands gjør det kun på pur F, de har ingen mening om hvorfor folk går i tog eller hva som er parolen- de er kun ute etter å lage faen.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2009 #15 Skrevet 9. januar 2009 Jada, mange sveiseblinde her! Og om noen månder, så er heile gjengen i ammetåka ;-)
Gjest Skrevet 9. januar 2009 #17 Skrevet 9. januar 2009 Herjingen av Oslo i går hadde lite og ingenting med hverken palestina eller Israel å gjøre, men var små drittunger som tar enhver mulighet til å lage bråk..
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2009 #18 Skrevet 9. januar 2009 Ja, og disse drittungene får et klapp på skulderen og blir sendt hjem igjen uten de store konsekvensene!!!!! Fint det, for staten eller forsikringsselskapene betaler jo for ødeleggelser av politibiler, personskader og alle de andre skadene!
Dronningen! Skrevet 9. januar 2009 #19 Skrevet 9. januar 2009 En eller annen person sa: Kunnskap er makt! Å vite hva man prater om før man åpner brødsaksa kan faktisk være en stor fordel.... Bøter i størrelseorden 5-10 000 og oppover er sikkert deilig etter en intetsigende oppførsel i en demonstrasjon for fred... God bedring og god helg:o)
Gjest Skrevet 9. januar 2009 #20 Skrevet 9. januar 2009 Tja, er de over 15 er de jo strafferetslig ansvarlige. Er de under 15 må vel foreldrene betale saftige bøter...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå