Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt forvirret, om hodet først har festet seg så kan det vel ikke løsne igjen?

Var på 38 ukers kontrollen hos jordmor, da hun tok en grundig undersøkelse for å sjekke om hodet var festet. Hodet ligger ganske lavt, og hun prøvde å røre og flytte på det. Nei, det var absolutt festet:) Men så var jeg på føden idag etter blødning og kraftige kynnerer/rier, og hun jormoren der sjekket også hodeleie. Hun mente det fortsatt var bevegelig og ikke hadde festet seg.

Men det skal vel ikke gå ann at det løsner igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei hodet kan ikke løsne igjen. Men, det legen sa til meg var at i enkelte tilfeller når hodet ligger dypt nede i bekkenet. Hender det at det kjennes ut som den er festet men ikke er det. Derfor skrev han ikke festet før man kjent hodet "festet" på to kontroller på rad.

Skrevet

Legen kan ha tatt feil... På helsekortet mitt står det en F etter tegningen av bebisen i hodeleie for noen uker tilbake. Da lå han dypt nede i bekkenet med hodet, hadde ligget sånn i flere uker, sparket til samme side, og legen mente å kjenne at hodet var festet. Etter det har han snudd seg mange ganger, i forskjellige stillinger - og tenker alldeles ikke å komme med hodet først, nei...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...