Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #1 Skrevet 8. januar 2009 Hvor lang tid tar det? Hva skal jeg være forberedt på? Gruer meg så sindsykt. 6 mdr etter fødslen nå og har ikke haft mot nok ennå til at bestille time.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #2 Skrevet 8. januar 2009 Det tar ikke mer enn max 5 minutter i stolen og spiralen er inne på få sekunder. Du vil kjenne et stikk og så er det over. De neste par dagene vil du ha litt mensmurringer i magen. Bare 6 måneder etter fødselen så er livmoråpningen fortsatt litt tøyelig, så da går det som regel fint. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #3 Skrevet 8. januar 2009 Takk for svar. Planen er at bestille time i morgen, om jeg ikke bakker ut innen. Har ikke fått mensen tilbake etter fødslen ennå. Har det noe at si for hvordan blødningen blir med spiral (eller blør man slett ikke med spiral) ? Blir legen assisteret av sykepleier eller klare hun det på egen hånd? Godt at høre det med at livmoråbningen forsatt er litt tøyelig etter 6 mdr.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #4 Skrevet 8. januar 2009 Akkurat det vet jeg ikke, for jeg hadde fått mensen tilbake da jeg satte inn (hormon)spiral og jeg blødde konstant:s Jeg tok den ut etter ca ett år, da orket jeg ikke mer. De færreste blør så mye så lenge, og jeg har en historie med å reagere med blødning ved hormonpreparat. Legen klarer det helt fint på egenhånd. Når du henter ut spiralen på apoteket så kan pakke skremme vettet av deg, men hele størrelsen på pakken er "inserting device" som følger med. Spiralen i seg selv er ikke mer enn ca 5 cm.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 8. januar 2009 #5 Skrevet 8. januar 2009 Nå kommer jeg dessverre til å skremme deg og det er ikke meningen . Men de klarte ikke å sette inn spiralen på meg ,så jeg måtte sette den inn under narkose. Jeg hadde mensen i 3 uker ,hver mnd i 4 år ,da gadd jeg ikke mer og tok den ut .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå