Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #1 Skrevet 8. januar 2009 Er det noen andre her som ble ufrivillig gravid ? isåfall, ser dere noen gang for dere han som gjorde det mot dere når dere ser barnet deres ? hva har han når det gjelder samvær med barnet og hvordan takler dere det? Jeg har en sønn på snart 2 mnd og jeg elsker sønnen min over alt på jord, for det er jo trossalt ikke han sin skyld at faren er en idiot og jeg ser ikke noe av faren i han og det er jeg glad for.. Når det gjelder samvær så syns jeg det er veldig vannskelig å se han, men i og med at jeg ikke vill gå ifra sønnen min så må han av og til møte meg, men har fått en i rødekors til å være tilstede under disse samvær stundene.vet dere hvor mye han har krav på å se sønnen sin ?
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2009 #2 Skrevet 9. januar 2009 Hva mener du med ufrivillig gravid? Ingen kan jo tvinge oss til det..ikke uten at det er en voldtekt feks.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2009 #4 Skrevet 9. januar 2009 Det der hørtes jo helt ille ut, kan ikke forstå at han har noen rett til å se ungen sin i det hele tatt. Dette hadde jeg sjekket ut med rettssystemet. Jeg er pappa, og er for at barna skal ha en mamma og pappa, men å påføre et menneske lidelser, for så å ha samvær etterpå, jeg kan ikke skjønne hvordan du klarer. Det må jo være veldig ubehagelig for deg å være i samme rom som en som har forgrepet seg på deg?
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2009 #5 Skrevet 9. januar 2009 ehh...jeg unnskylder nesten innlegget mitt, jeg "ripper" vel opp i noe som er ubehagelig. Han over...
Gjest Skrevet 9. januar 2009 #6 Skrevet 9. januar 2009 Vet du hva, det tror jeg ikke han har krav på. Meldte du overgrepet? Kansje du må gjøre det, og hadde jeg vært deg hadde jeg ikke vært i tvil!! Vil du at sønnen din skal bli kjent med denne mannen som gjorde noe så stygt? Off, nei, nå fikk jeg helt vondt i magen...stå på, flink synes jeg du er som orker å treffe ham igjen...men er ikke sikker på om det er det beste for barnet. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2009 #7 Skrevet 9. januar 2009 det går greit å snakke om det nå. har funnet ut at det er det jeg må gjøre for å "komme over det" .. Jeg hørte med rettsystemet og jeg har meldt det, jeg vant ting retten, men han anket så jeg må opp igjen om noen mnd..Rett systemet sier at alle barn skal ha lov til å se begge foreldre og med mindre han ikke skader ungen så har han rett til det. . jeg vill jo selvfølgelig ikke at sønnen min skal vokse opp å bli kjent med han og det er jo utrolig vannskelig for meg å være i samme rom som han i de timene som det er samvær, men heller det å vite at babyen min er trygg enn å la han være alene med han. selvom de fra rødekors sikkert hadde passet på . Tror sønnen min merker at jeg er urolig når han har samvær for han blir veldig grinete og vill så absolutt ikke til pappa'n hans, men han er jo bare 2 mnd så vet ikke riktig hvor mye de kan kjenne på følelsen sånn sett.. jeg syns det er alt for mye samvær nå.. hadde hjulpet hvis det bare var noen ganger i året eller noe..
Gjest Skrevet 9. januar 2009 #8 Skrevet 9. januar 2009 Been there, fekk beskjed av Fvk at det han hadde gjort imot meg ikkje hadde noko å sei for barnet. Og det er jo sant, sålenge han ikkje gjer noko ovenfor barnet så må vi berre bite det i oss. Eg har iallefall magen min full av kamelar.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2009 #9 Skrevet 9. januar 2009 Det er meg igjen, anonyme pappaen som skrev over her... Det er faktisk noe av det verste jeg har hørt, trodde ikke det var mulig. Men det verste er kanskje at han overgriperen ikke eier skam her i livet, som krever samvær...
Gjest Skrevet 9. januar 2009 #10 Skrevet 9. januar 2009 Det finnest jo (dessverre) flust av eksemplar kor far har drept mor og fått samvær.
Ella28 Skrevet 9. januar 2009 #11 Skrevet 9. januar 2009 Jeg regner med at du har en advokat,og forhåpentligvis har du en god en! Det høres jo helt hårreisende ut,er det slik at du faktisk ble voldtatt,og bar frem barnet? Og så kom han som voldtok deg og krevde samvær med barnet? Har du da hatt kontakt med han som voldtok deg og fortalt at han skulle bli far? Jeg vet at det finnes tidligere dommer der samvær har blitt nektet fullstendig fordi det medfører en for stor psykisk belastning for moren. Slik at helhetsvurderingen konkluderer med at mors psykiske helse - i rollen som hovedomsorgsperson for barnet - veier tyngre enn barnets "rett" til å ha kontakt med begge sine foreldre. Slik jeg ser det kan det på ingen måte forsvares at et barn skal ha kontakt med en far som har voldtatt moren slik at barnet ble unnfanget. Man kan jo bare forestille seg hvordan dette kan påvirke barnets psyke og utvikling!
Gjest Skrevet 9. januar 2009 #12 Skrevet 9. januar 2009 No kan jo eg berre prate for meg sjøl, men eg har sett meg nødt til å gjere minar til slett spill, sjølfølge er det tungt, det er periodar kor eg gruar meg til å sjå han igjen, men eg lar aldri barnet mitt vere i nerheiten når eg føler det slikt. Ho merkar nok ikkje noko på meg, ho er kjempeglad i han, og det forten ho.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2009 #13 Skrevet 9. januar 2009 Jeg har en god advokat, men hun var ikke for at jeg skulle beholde ungen i første omgang. men for meg var det uaktuelt med abort fordi jeg ville ikke "miste kontrollen" igjen.. jeg tenkte da ikke på fødselen for hodet mitt var fullt av andre ting, men jeg angrer ikke på valget jeg tok! Hun sa at jeg var gravid og skulle være det fram til advokaten han sin. Og når saken kom opp og han fikk 3 år i fengsel og 150 000 i erstatning så trodde jeg at han skulle ikke fått sett sønnen min så mye i starten så jeg kunne få mere tid til å bearbeide følelsene mine rundt det, men så anket han jo.. tror det skal veldig mye til før de ser på moren sin psykiske helse som en hindring.. men han får ihvertfall ikke vært alene med han, men de sier når ungen er 2 år kan det være at han kan ha han en natt eller noe.. men det vill ikke jeg, med tanke på at lille søsteren hans på 5 år har fortalt meg endel ting, nå vet man jo ikke om alt en 5 åring sier er sant, men tror ikke en 5 åring burde vite om sånne ting egentlig..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå