Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 8. januar 2009 #1 Skrevet 8. januar 2009 Jeg studerer og jobber i tillegg under 50%. Skal ut i fødselspermisjon i mai, og hadde tenkt å ta fødselspermisjon med 80% utbetaling. Slik jeg forsto det "mistet" vi fars 6 uker med permisjon fordi jeg har vært student og jobbet lite, men på nav leser jeg: Dersom mors stillingsprosent før fødsel var lavere enn 50 % stilling er * 3 uker før og 6 uker etter fødselen forbeholdt mor * 35/45 uker felles for foreldrene. Det stilles spesielle krav til mor når far skal ta ut foreldrepenger som ikke er fedrekvoten, se nedenfor. Betyr altså dette at vi får alle 54 uker så lenge far ikke tar ut mer enn 6 uker? Eller leser jeg feil nå?
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 8. januar 2009 #2 Skrevet 8. januar 2009 jeg jobbet under 50% og fikk far sine 6 uker ja... Dvs, han fikk ingenting, mens jeg fikk forlenget min permisjon.
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 8. januar 2009 #3 Skrevet 8. januar 2009 Ok=) Det er jo også en mulighet, siden jobben hans nektet ham å ta sine 6 uker med jenta vår... Sikkert tryggest at jeg bare overtar dem denne gangen også?
Gjest Skrevet 8. januar 2009 #4 Skrevet 8. januar 2009 Jeg jobbet bare 22% da jeg ble gravid ( gikk på skole, men var ferdig 1 mnd etter) Og vi fikk beskjed om at hvis far ville ha permisjon måtte jeg jobbe i en minst 75% stilling ( mens han har perm) Vet ikke hvordan det er med skole
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå