Gå til innhold

Inspirert; Hvem passer barna oftest? Mormor eller farmor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hos oss er det farmor som passer oftest. Ungene elsker henne og hver morgen på vei til barnehagen må jeg diskutere med lillegutt (3 år), for han vil bare til famor! Hehe

Mormor er ikke så ille hun heller, men for oss er det farmor som er favoritten (jeg er jammen glad mamma ikke leser dette, altså!;).

Min mor har kun hatt eldste på overnatting, kanskje 5-6 ganger i løpet av snart 6 år. Farmor har dem til overnatting ca en gang i måneden og da tar hun dem hele helgen.

Begge parter bor ca 30 min unna oss og bare fem minutter fra hverandre, alle avstander i bilkjøring.

Hvordan er det hos dere? Svigermor eller egen mor?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Farmor - som bor 60 MIL unna...

Mormor bor jo tross alt 20 minutter unna....

Skrevet

Farmor. Både geografisk og personavhengig.

Skrevet

Mormor/morfar, enda de bor over 1 time kjøring unna, er aldri noe vanskelig for dem å passe barna, men svigermor, som bor maks 3 min unna, huff, kanskje jeg skal gjøre ditt og datt, gidder nesten ikke spørre jeg, å når hun passer dem med overnatting, så må vi hente dem tidlig dagen etter, og d er jo ikke så kjekt når man en sjelden gang har vært på fest.......

Skrevet

mormor her og...

Skrevet

Farmor og farfar..:)

Mormor bor i Thailand hele vinteren og sommerhalvåret holder hun seg heller ikke i nærheten over lengre perioder..:)

Skrevet

Farmor er død og mormor bor 55 mil unna, så det blir lite barnepass her, dessverre.....

Skrevet

Definitivt farmor her alså!!

Mormor stiller lite opp, og tar lite kontakt og initiativ (sikkert noen som vil rette på skrivemåten=))

Morfar på sin side treffer de ofte, men er alene, så det blir ikke så ofte overnatting. Han har sovet hos oss noen ganger da. Like kos det =)

Farmor og farfar bor 1 time og 15 min vekke, morfar bor 1 1/2 times kjøring herfra, og mormor og bestefar bor nesten 2 timers kjøretur herfra på fine veier da.

Min søster stiller også gjerne opp når hun kan, hun er jammen med god, hun bor 1 1/2 times kjøring herfra.

Skrevet

Mormor, Farmor bor på andre siden av landet,mormor i samme tunet.

Skrevet

Mormor/bestemor når hun levde. Passet vesla veldig ofte før hun ble syk. Hver fredag var de på svømming og hun hadde henne på overnatting. Farmor/farfar passer de også.. Men mamma var den soleklare favoritten.

Skrevet

Mormor og bestemor(min stemor) passer like mye. Svigermor er død, og før det var hun kreftsyk, så de har aldri passet annet enn en liten time her og der. Hun fikk aldri treffe minstemann.

Skrevet

Farmor og farfar passer oftest. Tar dem gjerne med på hyttetur også. Mine foreldre liker best å få dem "levert" på ettermiddagen/kvelden, og hentet på formiddagen igjen. Iom at ingen "gidder" å passe her hos oss, er det også oftest lettest for oss å spørre svigers. Vi har aldri problem med barnevakt hvis vi trenger det da =)

Hadde ikke trudd det på forhånd, for mens jeg var gravid var det mine foreldre som snakka om hvor mye de ville passe, mens svigers som prata om hvor slitsomt det var med barn =P Mamma sier hun gjerne vil passe mer, men hun orker rett og slett ikke pga mye jobbing.

Svigers bor 5 minutter unna, og mine foreldre 20 minutter(med bil), så begge bor i nærheten.

Skrevet

Mine foreldre passer han mest..

De har han på overnatting o.l.. Det er som oftest de som spør om de kan få lov til å ha han..

Svigers har ikke lyst til å ha han på overnatting før han blir litt større,og det er helt greit for oss.. De passer han gjerne når vi spør..

Alle bor ca 20-30 min kjøreavstand fra oss..

Skrevet

Mamma som bor 3 minutter herfra, og som jobber i barnehagen hvor ungene går. Tar dem ofte med hjem fra bhg om jeg jobber sent. Svigermor bor 5-6 timer unna.

Skrevet

Mormor og morfar her. Sikkert mest fordi jeg ikke bor med faren til Lille, samt at farmor har MS.

Forøvrig er jeg sikker på at om jeg får barn med min nåværende kjæreste så blir det kamp om barnebarna. hehe. De er kjempeflinke med lille og jeg ville ikke hatt noe problem med å la mine svigerforeldre passe ungene.

Skrevet

Farmor.

Min mor har aldri passet de, og vil mest sannsynlig aldri få gjøre det

Skrevet

Farmor, fordi hun fungerer som dagmamma når jeg jobber. i andre anledninger er det vel ca like mye..

Grunnen er vel at svigers er langt eldre enn mine foreldre og pensjonister - så de har langt mer tid til å passe.

hun elsker nok alle besteforeldrene like mye tror jeg :)

Skrevet

Ingen av dem har noen sinne passet ungene våre. Moren til mannen min bor i utlandet, mens moren min ville jeg aldri i verden latt passe barna.

Skrevet

Mormor og morfar.

Minste er redd for farmor og farfar! Redd hele familien der egentlig.

Sikkert fordi vi alltid må på besøk til dem om vi skal treffe de, og da er de alltid veldig "brå" av seg. Snakker høyt og er frempå. Kan godt skjønne de kan oppleves som skumle jeg. (Hadde lyst å rømme første gangene jeg traff de selv)

Men det er farmor som har hatt eldste mest siden hun er hjemmeværende og vi trengte mye pass i ukene når hun var yngre.

Skrevet

Like mye alle sammen.

Mormor og morfar....Bestemor og bestefar....ungene elsker dem,og vi verdsetter dem veldig høyt ;)

To bor to min unna og to 30 min med bil ;)

Skrevet

mormor helt klart, bor 2 min unna med bil.

farmor er innom til jul og bursdag og kanskje vi møtes på kjøpesenteret en gang i året, bor 15 min unna med bil.

"stefarmor" bor 1 min unna og stiller opp hvis vi spør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...