Gå til innhold

Hvis det var gratis å adoptere..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og adopsjonsprosessen ikke tok mer enn 9 mnd, du måtte gå til samtale med barnevernet tilsammen 2 ganger.

Hadde du villet adoptere et barn da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg tror det. Ikke akkurat nå, men kanskje om noen år.

Skrevet

Ja, for at det barnet skulle ha fått et ordentlig liv, så ja.

Skrevet

Ja uten tvil.Har tøffe svangerskap.

Skrevet

Ja ,helt klart ,men jeg kommer til å sende inn en søknad om å få adoptere om et par år uansett.:)

Skrevet

Jeg er langt i fra rik, men jeg har med glede jobbet ræva av meg for å betale en adopsjon. (Og det har jeg gjort også)

Tror ikke så mange adoptanter bryr seg så mye om hva det koster, det er bare lommerusk mtp hva man får tilbake. Et uerstattelig lite barn:-)

Vi som har slitt i mange år, ser litt annerledes på det, tror jeg. Og det er jo ikke barnet som koster, men jobben rundt det. Det er en lang prosess, med mange innvolverte. Og noen må jo lønne de også.

Skrevet

Jeg hadde villet adoptere om jeg fikk lov, uansett om det kostet det samme og tok like lang tid som i dag.

Skrevet

Pila: har du søkt og fått avslag?

Skrevet

Komplisert, dyr og dryg adopsjonsprosess er ihvertfall grunnene til at vi per idag IKKE kan tenke oss å adoptere.

Skrevet

Er vel bedre å gå igejnnom en lang prosess, enn og ikke få barn, mener nå jeg. Og hva mener du med komplisert? Det har ikke jeg vært borti iallefall.

Skrevet

Enig med anonym 22:30.

Enhver som har satt seg inn i adopsjon, vet at det stemmer.

Det er mye man skal igjennom som adopsjonsforeldre ikke halvparten av det som skal til for å få egne barn (hvis man kan).

Men selvfølgelig er det verdt det.. Har ingenting med det å gjøre!

Skrevet

Vel, uenig. Vi er snart ferdige med prosessen, og den har vært helt ukomplisert:-)

Skrevet

Jeg var en liten tur på månen i sta, satt på kua som hopper over månen.

Bare fordi du sier noe, så vet ikke vi om det bare er noe du sier, eller om det er sant. Det er ikke akurat vanskelig å komme med en "sannhet" på nette.

Kjenner flere som har adoptert barn (via min jobb i bhg), å prossesen de har vært igjenom, er alt annen en enkel.

Selvfølgelig kan dere ha vært heldige, men jeg har ingen tro på det du sier.

Skrevet

Ja vi ville helt klart ha gjort det. Vi har tre egne barn men lurer nå på å adoptere pga svanngerskapsprobllemer og vi ønsker stooor familie. Det er ventetiden mer enn kostnaden som jeg synes er avskrekkende.

Skrevet

Sånn helt utav det blå kom jeg da... Svigers har adoptert, og de syns det gikk smertefritt. Det er litt som å spørre om fødselen var vond..selvfølgelig er den det, men det er ikke alle som tenker sånn!

Om flinkeflinke her oppe har gjennomgått en adopsjonsprosess, er det sikkert fordi hun ønsker seg et barn så inderlig, å ikke kan få det på andre måter, at den prosessen for henne ikke ER vanskelig...

Skrevet

JA!Helt klart at vi hadde gjort det da:)

Skrevet

Så sant jeg kan føde å bære fram mine egen barn ville jeg nok uansett ha gjordt det.

Skrevet

Ja, det ville jeg, har hele tiden hatt lyst til å adoptere et barn

Skrevet

jeg vet ikke. jeg ville heller vært fosterforelder

Skrevet

Takk. Du skrev mye av det jeg tenker:-)

Alt er ikke svart/hvitt, Lypsyl.

Skrevet

Uten tvil!

Men vi gjør det nok uansett.

Skrevet

Jeg syns det er synd at det er så dyrt og tror dette bidrar til en klasseforskjell på de som kan adoptere og ikke. Et vennepar av oss har adoptert to ganger og har ikke penger til et 3. barn selv om de har lyst. Har selvagt også noe med prosessen og ventetid og håp og skuffelser å gjøre. Det er en komplisert prosess med mange følelser involvert, ikke tvil om det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...