LilleMy med nr3 Skrevet 8. januar 2009 #1 Skrevet 8. januar 2009 siden uke 30+5 har magen flatet ut to ganger. ble tatt inn ekstra til legen i uke 32 og hadde da vokst igjen, mens kontroll hos jm idag viser ny utflatning. skal tilbake om en uke for ny kontroll. er 35+2 og sf-mål er 29 og nå utenfor skraverte feltet. vet at øvre og nedre grense må gå et sted, men er nå blitt bekymret.. fin form ellers, selv om veslegutt i svært varierende i formen, samt at bevegelsene hans er svært vonde oppunder ribbeina. for nå har jeg nemlig saumfart nettet for info om utflatet sf-mål og blitt skremt på både morkakesvikt og for lite fostervann, kromsomfeil og jeg veit ikke hva... dumme meg. så, bør jeg ringe fastlegen i morgen og be om en henvisning til ul, eller "grine" meg inn til ul-kontroll på føden?
Elin snart mamma til 3 Skrevet 8. januar 2009 #2 Skrevet 8. januar 2009 ring føden du!! ønsker deg lykke til. Det der kan ikke være morsomt å de skjønner helt sikkert hvorfor du ønsker en ul for å se at mini har det bra! Du får sette på vannverket hvis det ikke hjelper med normal tale!!
LilleMy med nr3 Skrevet 8. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 8. januar 2009 haha takk for det ;-) pleier ikke å ha problemer med å ringe slik, men nå føler jeg meg skikkelig til bry, teit nok! kan stresse på meg skikkelig kynneranfall hvis jeg ikke roer meg *lol*
*Trollmor* fikk en gutt <3 Skrevet 8. januar 2009 #4 Skrevet 8. januar 2009 Ta deg en tur eller en telefon til føden du å forlang en ekstra ul. for hvis det er morkakesvikt så har bebisen det bedre utpå magen en inni. så den kan få litt skikkelig nussemelk Min første fødte hadde morkakesvikt og er født 1 uke etter termin. og veide ikke mere en 2 kg. han så ut som en fuglunge og de på føden sa at hadde de oppdaget det tiligere hadde de satt igang fødselen en god stund før han kom. Morsmelken er en bedre erstattning hvis det skulle være morkaken som er problemet. Lykke til
LilleMy med nr3 Skrevet 9. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 9. januar 2009 jeg hadde vekstestimering i uk e30, da lå han helt på gj.snittet med +4%. men sf-kurven vokset helt etter boka frem til det. var fra uke 32 det flatet ut. jeg har ikke født store barn før, men nå er jeg vesentlig mindre enn jeg var med de to andre, selv om jeg har lagt på meg 9-10kg. og jeg sjøl var en plugg på 4kg og 54cm :-) ringt med legen og skal ned og prate med han kl 11. var er vanlig da? må jeg vente på time, eller får jeg komme rett inn på sykehuset for evt sjekk? ser for meg en lang helg hvis jeg må vente på time ;-)
Venter nr3 er 22 år Skrevet 9. januar 2009 #6 Skrevet 9. januar 2009 jeg lurer også litt...var hos legen i uke 35+5.. da var min sf mål på 29..altså som du skrev under kurva.(men 2uker før var den på 31,noe som var normalt) ble sendt på føden,men alt var bra sa de... nå er det snart 1 uke siden,skal til jm den 13...men det er jo fortsatt en uke til... burde jeg spørre legen om en ny rutine kontroll før det?
LilleMy med nr3 Skrevet 9. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 9. januar 2009 da jeg kom til legen i stad, målte han plutselig magemålet til 31, noe som ligger helt nederst på det grønne feltet, dog 2 cm mer enn igår?! han målte annerledes enn jordmor. begynte på skambeinet, og målte rett opp og helt til brystbenet. jm målte fra kanten av skambeinet og ut til hver ribbensbue. legen fikk uansett time til meg på fødepol til mandag. han var litt stressa og virka ikke som han tok meg særlig seriøst. han mente alt var i orden fordi hjertelyden var bra. (135).
Mia77 Skrevet 9. januar 2009 #8 Skrevet 9. januar 2009 Dette er jo problemet med å forholde seg til to som skal måle. Har man bare den samme så måler hun likt hele tiden.
LilleMy med nr3 Skrevet 9. januar 2009 Forfatter #9 Skrevet 9. januar 2009 forrige sv.skap, målte de veldig ulikt også. legen målte alltid litt høyere enn jm. ville da tro at sistnevnte hadde best trening på dette. denne gangen har de vært ganske enige helt frem til nå. men enig med deg, ikke like lett å forholde seg til, synes legen er litt for slapp iforhold til oppfølging enn jm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå