Maud Skrevet 8. januar 2009 #1 Skrevet 8. januar 2009 Minstesnupp er visst ferdig tilvendt hun! Etter mandag var jeg jo litt skeptisk, men på tirsdag gikk det veldig fint. Jeg var der til sovetid sammen med henne, men hun var mer sammen med primærkontakten sin enn meg ute. Da hun våknet var mamma ikke der, men det tok hun bra. Lekte og skravlet og var blid. Hun var strålende blid da jeg kom for å hente en times tid senere også og lo høyt. Derfor var vi ikke så glade for at hun var syk i går og måtte være hjemme med pappa... Vi bekymret oss visst unødvendig (hvor mange ganger i et mammaliv skal man egentlig bekymre seg unødvendig og gjøre ting vanskeligere enn de er??). I dag var pappa der bittelitt sammen med henne og så var hun alene halvannen time før soving og omtrent det samme etter. Litt lei seg hadde hun vært et par ganger, men ingen store kriser. Vi satser på omtrent samme opplegget i morgen. Da får mamma med seg veiledningsgruppen sin også og det er hun glad for :-D Så nå har jeg to barnehagebarn i huset et steinkast unna hjemme. I dag var det lysfest med bål ute, masse islykter (så utrolig fint det er!) og barna sang såååå fint for oss foreldre. Jeg blir rørt og glad av å se Lillebror stå der sammen med de andre barna og synge av hjertens lyst. Han er fortsatt liten, men jammen begynner han å bli stor også! Minstesnupp stabber rundt (det er ikke lett i full vintermundur) og virker trygg og kjent. Det er godt og bittelitt trist.
frøydis m/ 4 Skrevet 8. januar 2009 #2 Skrevet 8. januar 2009 Så godt at tilvenningen har gått fint! Klart at det er litt vemodig når de små blir store og de klarer seg bittelitt uten oss. Men jammen er det mye enklere å være foreldre når ungene er trygge og kjente og glade. Takk og pris for gode barnehager som gjør det mulig å være trygg forelder på jobb. Og heldig du som har fått plass til dem så nærme hjemme. Når det gjelder bekymringer så er det jo bare slik vi er innrettet tror jeg at vi må ta noen sorger på forskudd og tenke hvis og om og ifall. Det er godt at ikke alt vi bekymrer oss for skjer, for da hadde det vært ille :-)
tebekaa Skrevet 14. januar 2009 #3 Skrevet 14. januar 2009 Så fint at det har gått så bra med lille snuppa! Hurra for det! Vi er jo som regel gode på å bekymre oss vi mammaer, og ofte uten grunn. Så bra at det var grunnløst denne gangen:-) Det er så mye lettere å gjøre en god jobb når vi vet at barna har det bra, og slipper å ha dårlig samvittighet. Krysser fingrene for at det fortsetter sånn, og at dere slipper for mange sykedager. Her har vi flust med sykedager allerede i det nye året, og det er SLITSOMT!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå