Gå til innhold

Søsken med på UL?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et barn på 4,5 og lurer på om h*n bør få være med når vi skal på UL? Om h*n vil da... Er det noen som har gjort det? Erfaringer å dele?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste sykehus tilater ikke at søsken skal være med, itifelle man er så uheldig at man finner en kritisk feil.

F.eks at det er så store skader på fosterert at det aldri vil kunne overleve på utsiden.

Skrevet

Men sikkert koselig for søsken å være med på UL dersom de ikke finner noe spess på ordinær UL, å man ønsker å ta en UL til.

Skrevet

Jeg er jo skadet av erfaring men jeg er sterk motstander til at man har med søsken.Hos oss fant de ikke feilen på ordinært Ul men på et utvidet ul 3 uker etterpå. Da falt verden i grus, ikke pokker om jeg hadde kunnat ta være på et barn etter den beskjeden vi fikk. Nei la ungene stanne hjemme. :o(

Skrevet

Jo, selvfølgelig litt uheldig om det skulle være noe galt..

Tenkte det kunne hjelpe på å få barnet til å ikke føle seg utenfor.. (Er min fra tidligere forhold)

Skrevet

Her tillater de ikke det fordi det kan komme ubehaglige overraskelser frem.Feil med babyen osv.Hadde ikke villa tatt med søsken, heller bestill en privat time veit dere alt er bra er det for å vise babyen til bror/søster.

Skrevet

Vi hadde storesøster på 5 med på privat 3D ultralyd, men dette var 4 UL og det var avtalt med jordmor.

Hennes reaksjon var: Oi ho ligne på en dinosaur....Tror hun forstod lite av det og anser det ikke for noe behov ( vi hadde ikke barnevakt).

Skrevet

Jeg var med på ul da mamma var gravid med lillebror. Hun var inne først mens jeg og søsteren min satt ute på gangen. Husker ikke om pappa satt med oss eller om han var med mamma.Uansett så var vi gamle nok til å klare oss selv de få minuttene på gangen(10,12år).

Vi fikk komme inn etterhvert. Det var nok litt spennende der og da. Men tror det ikke gjorde så stort inntrykk siden jeg ikke husker så mye av det. Nå er dette 9år siden.

Vet ikke med gutten din, men kan jo hende han synes det er like interessant hvis han får se bilde. Er jo ingen garanti for at alt er bra, selv om det mest sannsynlig er det. Tror jeg hadde forhørt meg med jordmor. Hun har nok erfaring på dette området:)

Skrevet

jeg hadde med dattern min på ul to ganger å var ikke no reaksjon på det. etter dette fikk hun oxo et mer virkelig forhold til at vi skal bli fler. ring å spørr der du skal hvis du er usiker.

Skrevet

Prater jo med henne at det kommer baby, så det holder kanskje.

Fint å høre andres erfaringer.

Skrevet

Jeg tenker at barnet kanskje er litt lite for å være med, i tilfelle de finner noe galt?

Hadde det vært en de og heller dratt på privat ul (kanskje 3d-ul) etter at dere vet alt er fint med baby?

Evt. ha med en barnevakt som sitter på gangen med barnet, og så kan barnet få komme inn etter at jordmor har sjekket at alt er ok?

Skrevet

Bør kanskje kontakte lege eller stedet der det skal tas UL å høre om det er ok at søsken er med?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...