Maud Skrevet 8. januar 2009 #1 Skrevet 8. januar 2009 Så du var her nettopp. Er det bra med deg og dine? Det er lenge siden jeg har sett noe til deg både her og i postkassa mi, håper fraværet betyr at du har et svimlende aktivt og morsomt liv for tiden og ikke kan prioritere oss mer virtuelle ;-)
iznogood Skrevet 8. januar 2009 #2 Skrevet 8. januar 2009 Hei snille, omtenksomme Maud! Dessverre må jeg nok si at dine gode ønsker for mitt fortreffelige liv gjerne skulle hatt klaffet men ikke har gjort akkurat det :-) La meg fortelle om jul & nyttår i den iznogoodske heimen. Juleforberedelsene ble vakkert innledet med at jeg fikk trukket 2 visdomstenner. Dessverre viste det seg at hele uken etterpå - hvor jeg hadde ferie og skulle få unna all juleshopingen - gikk med til å ligge og vri seg med blødende magesår. Som jeg klarte oppnå av å knaske smertestillende som tannlegen gav meg på resept. En kjapp tur til legen (og der skal jeg lære meg at ting ikke går over bare man ser det ann - det er bare å komme seg avsted) resulterte i mere piller for å stoppe blødende magesår. Uken med julaften - stadig shopingplaner - gikk for det meste med til å ta seg av 3 barn med omgangsyke. Sånt blir det ikke mye shoping av - men gaver er jo forventet til jul, så på lille julavften gjorde jeg unna 130 gaver!! Åh duh ghode ghud - og hvorfor reiser jeg aldri til Fijii eller Goa i jhulen? Det ble da jul, og vi hanglet rundt juletreet. Etter alle juledagen fikk vi gjester. Og jeg fikk styrtblødning fra livmoren! Og den ville heller ikke gå over av seg selv - (her lærer man sent, ja) Så jeg tusslet rundt med blodspor over hele huset - til iznogood kjæresten fikk dratt meg på legevakten. Hvor jeg besvimte i skranken! (I alle fall ble det ingen venting) Gjestene ble også veldig bra på å klare seg selv, gitt. Høytiden er sannelig en tid med lav bemanning i helsevesenet - så mye hjelp var det ikke å få. Men jeg fikk piller for å stoppe blødningen. De hjalp - men det hersens magesåret er tilbake :-) Så nå har jeg begynt det nye året lettere anemisk, men med godt mot! Det kan da umulig går noe annet enn bedre etter dette? Riktig godt nytt år til deg - og til alle andre som har lest seg gjennom dette. :-) Jeg har alt gjort unna all tenkelig styggedom for hele året - så jeg er klar for et helt år uten problemer :-D klem fra
frøydis m/ 4 Skrevet 8. januar 2009 #3 Skrevet 8. januar 2009 Å du kjæreste Iznogood! Hjertelig godt nytt år til deg også. Jeg blir helt skremt av å lese her. Godt at kjæresten din fikk dratt deg til legevakten til slutt. Skjønner at ting er nødt til å bli bedre etter dette. Føler meg ganske beskjemmet som har sutret over omgangssyke og betente bihuler i det siste. Nå skal jeg holde helt kjeft om det fremover! :-) Håper du får bukt med magesåret også. sender deg mange gode klemmer
iznogood Skrevet 8. januar 2009 #4 Skrevet 8. januar 2009 Omgangsyke og bihuler er ikke til å kimse av! Det første har jeg jo nylig fått prøve i heimen og det siste der er jeg veldig glad for å ha fått slippe unna på noen år. Det er *smertefullt* :-) Nå har ikke jeg lov å klage meg resten av året - for når har jeg kvantumsklaget for 12 måneder fremover! Så nå er det fritt frem for alle andre å komme med alt de har på hjertet - stort og smått :-) Tusen takk for klemmene - de varmer! klem fra
Maud Skrevet 10. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 10. januar 2009 Uff da, Iznogood, dette var jammen mye på én gang! Jeg er enig med deg - nå har du fått all styggedom unnagjort for hele 2009 og kanskje også for 2010 også? Det er noe som heter at det skal en kule til for en trønder, men noe sier meg at enkelte bergensdamer også er seige og tøffe. Jeg synes forresten at du burde syte mer i en sådan stund. Det er det god grunn til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå