Gå til innhold

Dere som adopterer fra Thailand...


Mamma`n til Will& Ailo

Anbefalte innlegg

Hei.

Dere som har adoptert fra Thailand ,hva er opplevelse deres av det ?

Var det vanskelig ?Fikk dere mye info om hvor barnet kom fra ,bio foreldre osv..

Hvor gammelt var barnet ?

Hadde det vært i fosterhjem eller på barnehjem?

 

Grunnen til at jeg lurer på dette er fordi jeg har bodd i Thailand og jobbet frivillig på barnehjem der 2 ganger .

 

Det var ganske strenge regler den gangen .Feks kunne ikke barna bli adoptert bort før de var 3 år , pga foreldrene hadde en angre frist på 3 år .Når jeg jobbet der første gangen så hadde de nesten ikke noe info om barna og fosterhjem var ikke vanlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, menge spørsmål. Ikke alle jeg har vært igjennom enda heller, men jeg har kontakt med flere som har, og kan derfor svare deg på det meste:-)

 

Jeg trodde adopsjonsprosessen var steiktøff, men så langt har det gått knirkefritt.Først sender man søknad til en adopsjonsformidler, (Vi bruker VerdensBarn) og så en søknad til kommunen. De skal lage en sosialrapport om din familie og livssituasjon. For å lage denne, har man alt fra 2-5 møter, der de spør dere om ALT. (Vi hadde 4 møter)

Så sendes sosialrapporten til Bufetat, som skal godkjenne eller gi avslag på bakgrunn av rapporten. Der er det ventetid på ca 3 mnd, så vær forberedt på mye venting i prosessen.

 

Man får all info om barnet som det er å oppdrive, altså alt som de vet om barnet. Barnet er også igjennom hesesjekker regelmessig, så man vet at det er friskt. Man får i noen saker vite hvem bioforeldre er, andre ikke.

 

Barna fra Thailand er rundt 2 år når de kommer til Norge. Pluss/minus selvfølgelig.

 

Barna som adopteres fra Thailand har vært i fosterhjem fra de var spedbarn.

 

Bare spør om du lurer på mer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...