Tøysetipp Skrevet 8. januar 2009 #1 Skrevet 8. januar 2009 Etter min (snart) 5 -åring fikk vite at en i nærmeste familie var gravid vekket det nyskjerrigheten om hvordan babyen havnet inni der. Hennes konklusjon var naturligvis at damen hadde skrudd seg ned på hodet til mannen og presset inn babyen på et veldig fornuerlig vis. Øhm.. Prøvde fortelle litt om at når noen er glad i hverandre og er gode med hverandre og ønsker seg barn sammen så.. ligger de inntil hverandre og så gjør de på voksenvis. Voksenvis måtte utdypes og mamma kom til kort gitt.. LER Hva forteller dere? Og hvor "ærlige" er dere?
Gjest Skrevet 8. januar 2009 #2 Skrevet 8. januar 2009 jeg svarer på spørsmål. Dvs min gutt som ble storebror som fireåring har fått detaljene om hvorfor vi trenger både utovertiss og innovertiss (fordi utovertissen skal inn i innovertissen når voksne mennesker som har lyst koser masse), egg og sædceller, mens, babyer, hvor de kommer "inn" og hvordan de kommer ut (både om fødsel og keisersnitt). Tror jeg sparer meg for mye pinlighet ved en "eldre" anledning. Han tar jo i mot all info uten å blunke, finnes jo ikke pinlig for ham.
bobler av lykke ♀ ♀ Skrevet 8. januar 2009 #3 Skrevet 8. januar 2009 hehe. vi har sluppet unna enda. Pappaen her spurte den kommende storesøster på 4,5 om hun viste hvordan babyen kom ut av magen. Det hadde hun fått med seg av ei i bhg som hadde blitt storesøster og sa med største selvfølgelighet at den måtte mamma trykke ut av tissen. men det kom aldri noe spørsmål om hvordan den kom inn så vi spurte ikke om hun visste det også men hun satt derimot og tittet på mage en dag og tenkte litt før hun sa " du mamma, er babyen inni magen din hele tiden eller siden den er så tykk" hehe... jo, du skjønner det lillemor at den er inni der hele tiden til den kommer ut. Ikke inni der noen ganger bare
Gjest -<<- Skrevet 8. januar 2009 #4 Skrevet 8. januar 2009 To-treårsalderen. Så snart de er store nok til å skjønne talespråk i såpass grad at det går an. Mest fordi de skal slippe å gå og lure på hva som er greia med mammaer vs. pappaer og slikt.
musketingen Skrevet 8. januar 2009 #5 Skrevet 8. januar 2009 Jeg svarer når han spør:) Han er snart seks år nå og vet litt om hva som skjer. At det er pappas tissemann som går inn i mammas tiss osv... Men jeg prøvde å ikke utbrodere så veldig. Han kom med en egen konklusjon: Er det akkurat som jentetissen kysser guttetissen? Ja... Han spør om så mye og jeg prøver å svare på det han lurer på. Det hender jeg sparer på endel detaljer da, er jo ikke alt de trenger å vite som barn:)
Himmel og hav Skrevet 8. januar 2009 #6 Skrevet 8. januar 2009 Jeg har gjort det gradvis fra de var en tre, fire år. Litt alderstilpassa informasjon, svart på spørsmål osv. Nå har jeg to tenåringer i huset som dauer hvis vi kommer innenfor 7 mils grensa for intime temaer, så det er ganske greit å ha sagt det meste som er å si før de er 13...
Sånn kan det gå Skrevet 8. januar 2009 #7 Skrevet 8. januar 2009 Alle har fått vite det som det er helt fra de var bittesmå og derfor har det aldri vært flaut hverken for meg eller dem å prate om sex videre oppover i oppveksten heller. Ærlighet anbefales.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå