Gå til innhold

Flere med lavt blodtrykk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hatt første ktrl i dag 16+4, og jordmora spurte om jeg var svimmel.. så jeg svarte som sant var at ja, men ikke veldig utpreget....

Bt var på 95/50.. kanskje ikke så rart at jeg er svimmel når jeg reiser meg fort opp.. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

95/50, er ikke det veldig lavt?!

Jeg hadde 120/65 på sist måling og svartner for meg når jeg reiser meg raskt...har du hatt så lavt bt hele tiden?

Skrevet

Jo, det er veldig lavt..

Nei, jeg har ikke hatt sååå lavt.. når jeg kom inn til jordmor kom jeg rett fra jobb (jobber i samme bygget som føden og gyn er) så jeg hadde ikke akkurat sittet stille veldig lenge.. Kanskje 1-2 minutter..

Vi får se hvordan det utvikler seg..

Skrevet

Jo det er veldig lavt bt. vet ikke helt hva normalen er, er vel rundt 120/90 eller noe sånt.

Jeg hadde også lavt bt en periode, hadde 90/50, fikk beskjed om og spise salte ting, så kjøpte salt potetgull og sånt.. og jeg gikk opp :) Var svimmel hele tiden, det svartnet nesten for meg mange ganger. sist jeg var hos legen hadde jeg 120/ 90. og han sa det var bra. ;)

Skrevet

Regelen sier at du ikke skal ligge høyere enn 100 + din alder i overtrykk.. Og mellom 60-80 i undertrykk.

Det retter seg nok. Går nok ikke mye ned nå tenker jeg.

Skrevet

Jess, jeg har omtrent samme BT som deg; 90/60 sist jeg sjekka.

Ikke så rart du er plaga med svimmelhet, nei.. men det er jo ikke verre enn at man forsøker å ha det i bakhodet, slik at man ikke gjør brå bevegelser som å reise seg fort opp, og gjerne holde i noe mens man reiser seg. :o) Ellers er det vel fint lite å gjøre med det.

Skrevet

Er ikke alltid like lett å huske det når man jobber på sykehus og det er travelt....

Skrevet

Hehe, nei, det skjønner jeg godt! Der er det fint lite man kan gjøre mens man "tar det rolig"... ;o)

Skrevet

Japp.. Ta det med ro er det desverre ikke noe som heter.. Hehehe.. Spes ikke nå som det er is og holkeføre..

Skrevet

hei. hvor er du fra trine->mai07 og juni09? Jeg og jobber på sykehus og har det samme problemet som du. mye stress og glemmer å spise riktig. Ble nå sykmeldt pga svimmelhet. BT 113/70 fint med andre ord.

Skrevet

Jobber på et sykehus i nabokommunen til der jeg bor. Jeg bor på hadeland.

Skrevet

Hei

Jeg ligger også i nedre del av det som er normalt. Har ligget rundt 100/65, og på kontrollen på onsdag hadde jeg 110/66, så det øker litt.

Jeg er også plaget med svimmelhet i perioder, men sikkert ikke så mye som dere andre med lavere bt. Noen dager er værre enn andre.

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

*rekker opp hånda*

Joda, jeg har også et helt latterlig blodtrykk, det ligger på ca 85-90 over 50-55. Det er slitsomt, jeg har vært mye plaget med svimmelhet og blodtrykksfall. No fun! Heldigvis steg det sist gang, håper det snart gjør det denne gangen også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...