Gå til innhold

GO ISRAEL! -denne er for de som er FOR Israel.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som er for Israel. Er ikke for krigen og at sivile blir drept. Israel JØDENESLAND! Stå på Israel, palerstinerne må skjønne at det er jødene som skal ha landet!

Så GO Israel!

Denne er for Israelvenner! Dere som er imot trenger ikke skriver her!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ENIG! Israel tilhører jødene!

Skrevet

Fy faen! Tenk å være så jævla blåste i hodet sitt som dere

Skrevet

Debatten om krigføring i Gaza handler da for pokker ikke om hvorvidt man er for eller mot Israel som land.

Skrevet

og hva handler det da om??

eg og er for israel

Skrevet

Om hvorvidt den militære intervensjonen lar seg forsvare ut fra et proporsjonalitetsprinsipp.

Skrevet

Signerer pila, jeg.

Kanskje du skal forsøke å være mer nyansert, HI?

Skrevet

ja og på norsk betyr det? skjønner ikke de ordene du bruker, sorry altså.

Skrevet

Skal vi heie på vårt lag? Merkelig innlegg.

Skrevet

Da skal du vurdere å gjøre ferdig grunnskolen, tror jeg...

Du kan umulig vite noe særlig om konflikten, hvis du ikke kan se hvor det begrepet kommer til anvendelse.

Skrevet

Atlså jeg mente hva betyr dette: Om hvorvidt den militære intervensjonen lar seg forsvare ut fra et proporsjonalitetsprinsipp

et annet ord for:

intervensjonen ?

proporsjonalitetsprinsipp ?

Skrevet

Jeg er for Israel av den enkle grunn at det ville være hjertesløst å straffe dagens unge israelere for fruktene 40-tallets ondskap og dumhet. Men tanken om at Israel kun er for jøder er en idiotisk tanke. Hva med alle de sekulære israelerne som ikke tror på en støyt av Toraen? Eller israelske kristne og muslimer? Og om man er for at staten Israel skal kunne bestå trenger det ikke bety at man er for krigen som pågår, eller at en synes okkupasjon av land er ok.

Hjelpes, det blir ikke fred før religiøse ekstremister mister stemmerett begynner jeg nesten å tro ...

Skrevet

-Inngrep.

-Om det man reagerer med står i forhold til det man reagerer på (a la; kan man slå ned noen som sier dumming til en?).

Skrevet

Er det akseptabelt at Israel som overlegen militærmakt benytter så ekstreme midler, med så store konsekvenser for sivilbefolkningen? Er det at Hamas bedriver terror legitimering god nok av Israel sin invasjon av Gaza? Er det akseptabelt at så mange uskyldige barn lider, og at grenser blir steng så nødhjelp ikke kommer frem? Er det ok at over 50.000 barn i Gaza var underernærte og på sultegrensen FØR Israel stengte grensene og begynte bombingen?

Jeg er ikke en Hamastilhenger, jeg mener ikke at Israel skal utslettes, men jeg mener at det er helt uakseptabelt at et land som vil anerkjennes som sivilisert begår den type krigshandlinger de gjør idag.

Skrevet

det betyr: Hvor hardt har man lov å ta i? Hvordan kan du rettferdiggjøre at langt flere palestinske liv går tapt enn israelske?

Hvis Russland okkuperer Finnmark og dette fører til at nordmenn begynner å skyte på russerne og dreper to russiske soldater, har da russerne rett til å utslette en hel by med nordmenn men hundrevis av uskyldige, sivile deriblandt barn?

Skrevet

Betydningen av konflikten og reglene om behandlingen av den....

Skrevet

Synes kaklehøna har flere gode poenger, man må skille mellom statens rett til å bestå og retten til å bombe et annet land.

Å være for eller i mot bombingen, handler om hvorvidt man synes det er helt greit å straffe et helt lands befolkning med drap, fordi man vet det finnes terrorister et eller annet sted i blant dem. Og la meg minne dere på at skoler og barn har vært direkte mål for bombene. Tanken bak er tydeligvis at Hamas skal kapitulere når de ser hva staten Israel gjør av terror mot sivilbefolkningen som gjengjeldelse.

Skrevet

Også er det forskjell på det landet de engang fikk og det de har tatt etterpå. De får se å gi tilbake og slutte med stadig ekspensjon. Murer får de bygge på egne områder.

Skrevet

Her var det veldig mange reflekterte svar å hente for et par meget uvitende Israel-tilhengere... hva med å være tilhenger av menneskeretter?

Skrevet

Israel er bare en bløff og tillhører de som bodde der, lenge før jødene grein seg til staten etter 2. Verdenskrig. Jødene har ikke noe der å gjøre, at noen for lengesiden har påstått at "gud" har lovet dem noe de vil ha, som ikke er deres holder ikke..

Isåfal har Gud lovet meg nabohuset..så de som bor der får bare flytte ut!

Skrevet

Skal Hamas bare fortsette med sine raketter da, uten at noen gjør noe med det???

Skrevet

Jødene har blitt underkuet lenge nok. De ønsker fred, men hva skjer? De blir hatet og spottet gang på gang, og de er ikke den første til å kaste den første steinen. De bare forsvarer seg. Gang på gang på gang. Er det rart de blir lei?

Skrevet

Den er bra... En okkupasjonsmakt som forsvarer seg. *ler* De stakkars tyskerne i Norge under andre verdenskrig måtte jo forsvare seg mot de fæle motstandsfolkene, de var jo _nødt_ til å skyte og drepe nordmenn. Nok er nok, de måtte jo få forsvare seg.

*fnys*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...