Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid i ca 7 uke.. I går etter sex fikk jeg småblødninger, tok en test i dag som heldigvis var positiv, så alt er bra med baby'n.. Men er det farlig og bade etter en sånn blødning, og evt hvor lenge bør man vente? Trenger svar! Med vennlig hilsen Lone

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Lone! Jeg skal ikke ta fra deg håpet nå, men vil bare si at en graviditetstest kan være positiv mange uker etter en eventuell SA eller MA (abort). Vil som sagt ikke at du skal få negative tanker rundt dette, men ville bare si det. Graviditetstestene måler hcg i blodet. Blodet inneholder hcg lenge etter avsluttet graviditet. Man kan eventuelt få målt hcgnivå hos legen med et par dagers mellomrom. Da vil man se om hcgnivået er stigende eller synkende.

For å piffe deg litt opp: det er mange som har hatt småblødninger i løpet av svangerskapet uten at det har vært noe galt likevel.

Masse, masse lykke til - håper alt er bra med spiren:)

Skrevet

vil bare si at det er helt normalt å blø etter sex når du er gravid, siden blodkarene er mer skjøre enn vanlig. :) jeg hadde de et par ganger i forrige svangerskap, og det var aldri noen fare på ferde :) så det går nok bra skal du se..!

klem

Skrevet

og tror ikke det er farlig å bade :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...