Gå til innhold

Huff... er dette starten på bekkenplager?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde et nesten problemfritt svangerskap nr. 1 og er nå 15 uker på vei i svangerskap nr 2. De to siste dagene har jeg kjent ekle smerter i symfysen (eller skambenet elller hva det nå heter). Når jeg går så stikker det på en måte i symfysen.... Det er veldig ubehaglig og gjør at jeg nesten stavrer meg avgårde..

Jeg kan jo ikke forstå at jeg skal få bekkenplager, og det allerede i uke 15!

Vil dette gå over, eller er det vanlig at det kommer for å bli??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Duh.. jeg ble sykemeldt fra uke 10 med bekkenplager (15 uker på mandag), så det er fullt mulig å få det tidlig! kan jo høres ut som om du har begynnende bekkeløsning, men snakk med legen og få en henvisning til fysio. Det hjalp meg mye i forrige sv.skap.

Ikke trivelig med BL, men man må jo bare gjøre det beste ut av det. Jeg har smerter bak på hø. side, det er av og til så ille at jeg ikke kan belaste foten.

BL er nok kommet for å bli, men du kan jo kansje begrense utvilinga i samråd med lege/fysio.Pass på at du stopper når det blir vondt, og ikke presser deg til å gjøre noe som utløser smerter. Jeg måtte måke snø i dag siden sambo er bortreist, og det var ikke noe sjakktrekk, kjenner jeg nå.. hehe..

Skrevet

Hei:-)

Jeg har det samme- veldige smerter i symfysen, da spesielt når jeg går ned trapper og i nedoverbakker. Etter at det skjedde tok jeg veldig hensyn til det mht dyne mellom beina, sittestillinger, rett i ryggen når jeg går, ikke ta tunge løft etc og det har blitt veldig mye bedre :-) En stund gikk jeg baklengs ned trappene men det har jeg sluppet de siste dagene.

Dersom jeg overdiriver aktivitetsnivået en dag så kjenner jeg det neste dag, eks en hel dag på hard asfalt er ikke særlig..

Jeg skal forresten begynne på svømming i varmt basseng og håper det skal hjelpe enda mer :-)

Håper du finner ut av det og at det ikke utvikler seg til å bli værre..!!

Skrevet

Det høres slik ut ja, og har du fått det går det nok ikke over før du har født.

derfor er det viktig att du beg å ta hensyn til det med en gang slik att du ikke blir for ille..

Bekkenløsning er hormonellt så det kan komme så tidlig det bare vil det, det var sånn jeg kjente att jeg var gravid denne gangen, og det er ikke noe særlig. Det er bare att de fleste kjenner det en el senere pga vekten og tyngdepunket forandrer seg litt.(og bekkenet blir skjøvet framover på en måte)

Men uansett ta en prat med legen din og få noe beh for det!

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...