Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg, blir sprø...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter å prøver å finne ut hvor mye poeng jeg har fra skolen jeg har gått på før, 3årig yrkesrettet vidregående. Ble helsesekretær, tar nå generellstudiekompetanse, kan jeg finne ut hvor jeg ligger hen med poeng? Er jo mulig jeg ikke får kommet inn på revisjon pga for lite poeng, de krever 51,1 for de som har alderspoeng, jeg har vel 8 alderspoeng, for det er maks?

Hvordan finne ut hvor mange poeng jeg ligger på? Eneste jeg har er 3årig vitnemål fra yrkesrettet utdanning.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Studiepoengene dine regnes ut fra eksamenskarakter (påbygg) i norsk, engelsk, nyere historie, samfunnslære, naturfag og matte.

Så hvis du tar disse fagene nå, så blir det litt verre å regne ut karakterer fra fag du ikke er ferdig med.

Maks pott for alderspoeng er 8 =)

Skrevet

Men jeg må da ha noe poeng for å ha gått 3 år på vgs også??

Skrevet

I så fall kun for samfunnslære (vk2) og evt valgfag du har avlagt privatisteksamen i. Og hvis du har fagbrev/svennebrev så teller det, men jeg husker ikke helt hvordan.

Jeg gikk også 3 år yrkesfag i min tid, men det eneste som telte var samfunnslære og valgfag i matte (jeg tok privatisteksamen).

Skrevet

Okei, da tror jeg at jeg har forstått det, de regner ut fra det jeg går nå og de almenne fagene jeg har fra før, sammfunnslære, engelsk, matte og norsk, hadde disse på vidregående på grunnkurs, håper de tar dem med, selvom jeg har norsk og matte i år å.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...