Gå til innhold

tidlig ul - kan jeg bestille selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vet jeg får det, men har ikke time hos fastlegen før i uke 9(eller 10 - sliter litt med utregningen:)). Må jeg vente til han henviser meg, eller kan jeg ringe sykehuset og bestille på egenhånd? Jeg er litt redd for at legetimen min er litt sein og at hvis legen skal bestille da kommer jeg til å få timen for seint... Skal ha tidlig ul i uke 11. Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du må vente med å få henvisning. Jeg har hvertfall aldri hørt om folk som har bestilt tidlig UL selv, på sykehuset.

Hvis du vet at du får, så får du vel hastetime for å gjøre det?

Jeg vet ikke altså, men det er hva jeg tror.

Skrevet

Eg prøvde i ringa sjukehuset her og eg fekk ikkje ul uten henvisning... Og eg har gått masse te gyn da sista halvannet året... Kan henda de e litt snillare hos deg då

Skrevet

Når jeg tenker meg om....om man kunne bestilt UL uten henvisning, så hadde nok en god del "svindlet" seg til flere UL? ;)

Skrevet

Man kan ikke bestille ul på sykehus uten henvisning nei, men det er jo ingenting i veien for å bestille privat ul utenfor sykehuset.. Man må jo uansett betale selv fordi man får jo KUN tidlig ul om man har medisinsk grunnlag for dette og det må jo en lege vurdere og da evt sende henvisning... Om HI har medisinsk grunnlag for å få tidlig ul bør hun jo kontakte legekontoret og høre om det er mulig at legen skriver henvsining nå, eller så må hun jo få time hos legen tidligere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...