Gå til innhold

Syke unger er en ting, men syke menner

Anbefalte innlegg

Skrevet

er jammen ganske slitsomt det også.

Minsten er fortsatt slapp. Idag har det kommet sprut fra begge ender. Og i natt begynte jammen far i huset også. Mon tro om det er noe de har dratt med seg hjem fra barnehagen....

Jeg har vasket klær og skiftet på senger, dusjet og badet minstemann opptil flere ganger og skiftet mer klær og mer sengetøy... Far i huset måtte karre seg i fjøset for å gi dyra mat, men det var bare så vidt han klarte holde seg oppreist visst. Resten av dagen har han ligget i senga. Som den gode hustru jeg er, har jeg vært inne med nytt vann noen ganger og forhørt meg om hvordan det står til. :-)) Det står ikke til! Egentlig pleier han ikke å klage så mye, men dette er visst vondt.

Og jeg kjenner at jeg ikke liker tanken på at sånn omgangssyke er forferdelig smittsomt. Vi er jo fire til i dette huset som er friske, men må jeg bare regne med at alle må gjennom dette, eller er det sånn at noen ganger er det bare et par stykker som blir syke?

Lørdag hadde jeg tenkt å ta guttene med å kjøre en tur til mor og far, men det er vel ikke lurt hvis vi har denne syka liggende på lur og tar med oss smitte til dem..... Min far er gammel og ganske skrøpelig, så jeg unner ikke han noe slikt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Æsj, det der er ekle greier! Syke unger og syke menn, de er krevende begge typene... Her fikk alle fem forrige runde av smitten, men de to gangene før slapp vi jentene unna. Så det er mulig. Vær nøye med håndvask og ikke spis på noe de andre har spist, så KAN det gå. Støtter deg i at en svak far ikke trenger å utsettes for denne risikoen. Du får spare det en uke. God bedring til de to som er syke og tvi tvi for at de andre holder seg friske.

Skrevet

Det der med å ikke spise på noe Minsten har spist er fryktelig vanskelig syns jeg. Når jeg gir han middagsmat så kjenner jeg automatisk på skjea med min munn om det er passe varmt.... Det er jo ikke spesielt lurt vet jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...