lego Skrevet 8. januar 2009 #1 Skrevet 8. januar 2009 Og gjerne komme med litt mindre skremmende svar.... http://www.barnimagen.com/forum/thread/139398665
lengter daler ned i skjul... Skrevet 8. januar 2009 #2 Skrevet 8. januar 2009 har ikke noe mindre skremmende svar. ring føden med en gang er mitt råd.
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 8. januar 2009 #3 Skrevet 8. januar 2009 Jeg ville nok kontaktet lege ja, for det er sikkert ikke helt sunt å gå rundt sånn... Hadde endel menssmerter og kynnere i 3 tri i forrige svangerskap, og jenta mi ble født i uke 39 så ingen prematur fødsel av den grunn :-) Men hvis det går over til regelmessige kynnere som gjør vondt bør du kontakte føden i kveld. Hvis du er veldig usikker kan du jo uansett ringe føden for å høre hva du synes - jeg er ingen ekspert=)
du og jeg og vi to Skrevet 8. januar 2009 #4 Skrevet 8. januar 2009 Jeg har to venninner som hadde det sånn, eller - de hadde skikkelig vonde kynnere og var hele tiden i tvil om det egentlig var rier. De ble begge sjekket ut på føden, og du burde nok kontakte dem så de får sjekket hva det dreier seg om. Begge mine venninner fødte til termin - en av dem en uke på overtid;) Men kontakt føden så blir det sjekket opp hvis de finner det nødvendig. Trenger ikke være skremmende, kan være så enkelt som at du stresser litt for mye, og at kroppen din ber deg roe ned.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 8. januar 2009 #5 Skrevet 8. januar 2009 Altså.. det kan være så mangt.. Men om kynnerne ikke kommer jevnt og er vonde så er det helt normalt med kynnere i uke 27. Når jeg begynte med bekkenplagene så kjentes det på meg ut som ryggsmerter + at jeg da også hadde vondt i lysken.. Men om kynnerne kommer med jevne mellomrom og de blir vonde så ville jeg kontaktet legen .. =)
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 8. januar 2009 #6 Skrevet 8. januar 2009 Jeg ville nok bedt legen sjekke det (når skal du neste gang, evt ringe og høre hva han mener om saken?) men jeg har forsåvidt også hatt mye "menssmerter" og også vondt i lysken uten at det er noe fødsel på gang her av den grunn. Det trenger ikke være noe farlig i det hele tatt, men er man bekymret bør man sjekke syns jeg ) Og ville absolutt tatt det roligere på jobb spes når du får smerter som du har.
Gjest Skrevet 8. januar 2009 #7 Skrevet 8. januar 2009 Hadde det også med 2.mann. Menssmertene er vanlig. Livmoren vokser fortsatt, i tillegg til at den modnes til fødsel. Både kynnere og mens-smerter er ok, så lenge de ikke gjør vondt!! (Ala rier) Det andre du beskriver fikk jeg også. Bare mye tidligere. De fant aldri ut hva det egentlig var. Snakk om lyskeband som strakk seg, de lurte litt på nyrestein evt galle, urinveisinfeksjon. Alle prøver de tok var fine, og jeg var megadårlig. Hadde så vondt at jeg kastet opp. Etter fødselen startet jeg på et trenings-senter med veiledning av en fysioterapeut. Da ble det tilfeldigvis snakket om smertene mine under graviditeten. Han sa med en gang bekkenløsning, kjente litt på hoftene mine og kunne fortelle meg at jeg har fått en typsik forskyvning. Han ristet på hodet av legene og synest det var helt håpløst at de ikke tenkte på det. Da hadde jeg vært til både CT og MR. Etter å ha trenet der er jeg mye bedre! Så han hadde nok rett. Tunge løft er jo også "skummelt" med tanke på bl.
Gjest Skrevet 8. januar 2009 #8 Skrevet 8. januar 2009 Heisann!! Jeg leste det, og det er sikkert mulig at det kan være noe sånt i verste fall... Meeen... Jeg opplevde i mitt svangerskap sterke menssmerter og dro direkte på legevakta... Viste seg å ikke å være noen ting, men fikk beskjed om at man får mange vondter her og der når man er gravid som ikke helt kan forklares. Kroppen går jo gjennom en del nye ting. Men jeg er ingen lege og kan ikke si hva det er hos deg. Jeg skriver bare dette for at du skal se at det ikke trenger å være så dramatisk. Men ville nok tatt en telefon til legevakten, evt til legen i morgen for å høre hva de har å si. Bare for å være på den sikre siden. Man vil jo ikke ta noen sjanser med den lille i magen!! Masse lykke til
Sistah*G07*J09* Skrevet 8. januar 2009 #9 Skrevet 8. januar 2009 man kjenner fort om det er noe igang eller ikke, visst man har konstante smerter så er det vel ikke noe fødsel på gang. Har selv vært plaget med smerter i korsrygg og bekkenet pga veldig fysisk tung jobb, å det kan faktisk kjennes ut som mensensmerter. Tror kanskje jeg heller hadde ringt til legen, for å få time litt tidligere.
lego Skrevet 8. januar 2009 Forfatter #10 Skrevet 8. januar 2009 Jeg skrev det innlegget i går. Jeg har ikke noen kynner nå, bare litt av og til (sann som er "vanlig" i uke 27-28) Har mindre menssmerter i dag, men mer vondt i bekkenet. Tenkte dere skulle svare at det kommer av stress og at jeg bør roe meg litt... Er ikke veldig bekymret av natur, men nå har jeg fått litt råd, og hvis jeg føler at det blir for mye av menssmerter og kynnere så ringer jeg føden og hører hva de sier.
du og jeg og vi to Skrevet 8. januar 2009 #11 Skrevet 8. januar 2009 Lurt! Og så kan det jo hende du må gjøre alvor av de sykemeldingstankene. I alle fall roe ned jobbingen litt og få den tilpasset din situasjon.
lego Skrevet 8. januar 2009 Forfatter #12 Skrevet 8. januar 2009 Det er desverre ikke så mange flere muligheter til å få tilrettelagt ting på jobben, så det må nok bli en sykemld, ihvertfall rundt 50% tenker jeg. Evnt svangerskapspenger. Har en jm som er veldig giret på at jeg skal jobbe litt mindre, så jeg er nesten 100% sikker på at hun vil søke svangerskapspenger hvis ikke legen sykemld meg... Har vært litt spent på hvordan det ville bli å jobbe igjen etter juleferien, og jeg selvom det har vært rolig på jobben, så kjenner jeg at det tar på... Ble sykemldt 50% rundt denne tiden i første svangeskap og, så...
du og jeg og vi to Skrevet 8. januar 2009 #13 Skrevet 8. januar 2009 Ja, da høres sykemelding ut som en nødvendighet, når du skriver at det er mye løft og mye stress. De tunge løftene må de i alle fall spare deg for, det er vi pålagt på min arbeidsplass.
lego Skrevet 8. januar 2009 Forfatter #14 Skrevet 8. januar 2009 De tunge løftene har jeg unngått så langt det har latt seg gjøre, og de jeg jobber sammen med er klar over det. De vil gjerne ha meg der så lenge som mulig, så de har gjort den tilretteleggningen som de kan. Men det begynner å bli vanskelig nå...
du og jeg og vi to Skrevet 8. januar 2009 #15 Skrevet 8. januar 2009 Skjønner. Men er det noe du kan gjøre på aktiv sykemelding der så er jo det et alternativ. Da blir du ikke regnet med i bemanningen, de må få inn noen andre til å ta de tunge løftene og stresse rundt - mens du kan jobbe i ditt eget tempo, eller gjøre andre ting enn det du gjør til vanlig. Vet ikke om det er aktuelt, ville bare nevne det.
lego Skrevet 8. januar 2009 Forfatter #16 Skrevet 8. januar 2009 Ja, det var jo lurt. Skal snakke med legen om det forskjellige valgene, og vondtene og høre hva hun anbefaler meg jeg. Takk for svarene. Takk til dere andre også. Ble litt beroliget, og jeg hører på de skremmende svarene og ringer føden hvis jeg får mye kynner og menssmerter igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå