gullemitt09 Skrevet 8. januar 2009 #1 Skrevet 8. januar 2009 Heisann =) Lurer på om andre her inne har opplevd magesmerter i 1.tri?? Som luftsmerter/mageknip?? På forhånd takk for hjelpen =)
Miss Impatient Skrevet 8. januar 2009 #2 Skrevet 8. januar 2009 Hei! Ja jeg har vært plaget med intense magesmerter i flere uker nå - vært på legevakten pga smertene, trodde det var noe alvorlig galt. Men fikk da konstatert at tarmene var fulle i luft, som gjør at jeg har så vondt. Dette er visst ikke så unormalt i denne delen av svangerskapet sa legen, så du er nok ikke alene om det er noen trøst! Jeg må ta smertestillende for å døyve de verste takene, og forsøker å holde meg unna mat som gir mye luft i magen. Vi får trøste oss med at det går over etterhvert! Lykke til:-)
ta|ie Skrevet 8. januar 2009 #3 Skrevet 8. januar 2009 Samme her! Men det kjennes ut som luft... Har ikke kommet før nå i det siste. Er snart 7 uker på vei.
Juli-babypåvei Skrevet 8. januar 2009 #4 Skrevet 8. januar 2009 Heisann Ja jeg har også mye vondt i magen. Dette tror jeg er en kombinasjon av livmoren som muskel som strekker seg, samt luftsmerter. Etter befruktning øker hormon nivået i kroppen. Noen av disse hormonene setter ned "bevegelsen" i glatt muskulatur. Denne muskulaturen finnes bl.a i livmoren og mage/tarm kanalen. Det er derfor gravide ofte får fordøyelses besvær. Dette kan nok naturlig innebære mer luft i tarmene - som er både vondt og ubehagelig. Men men jeg tenker at det går til en god sak
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå