Gå til innhold

Sv: Å tvinge i barn sunn mat.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sunn mat er jo godt! Barnet mitt er ikke så glad i det, så jeg gir ham en god kombinasjon til hvert måltid, så velger han selv hva han skal spise. Og han prøver alltid litt av det sunne, selv om han mente at han ikke liker det. Bare jeg ikke kommenterer det, prøver han alltid litt.

Jeg har ingen tro på tvang. Da vil han bare spise usunn mat på trass når han er større.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor svarer du ikke på tråden hennes??

Skrevet

Gjorde faktisk det. Så havnet den her. Like overrasket, jeg :)

Skrevet

Hei HI, det er jeg som var HI i den andre tråden. Det at det kommer opp en ny tråd har jeg også opplevd en gang. Rart, men lurer på om det skjer om to stykker presser helt på likt. Men til svaret ditt. Tvang er ikke bra, heller ikke overfokusering. Du sier sunn mat er godt. Det syntes jeg også. Til en viss grad. (Mye ekkelt i fullkorn også) Men poenget er ikke hva du eller jeg syntes. Poenget er hva poden syntes. Det er han som skal utvikle et godt forhold til mat. Mat fuller mange funksjoner, ikke bare ernæring. Hvis det blir en slit med hvert måltid, noe en gruer seg til, vil man på et eller annen tidspunkt opponere og det kan gå riktig galt.

Skrevet

Du trenger ikke å tvinge barn till å spise sunt, men du kan la det du serverer være sunt. Hvis de ikke får alternativer + at du er litt konsekvent blir de sultne og spiser. Men hjelp, hvis du spør et barn om de vil ha nugatti eller leverpostei er svaret enkelt .....Det nytter ikke å sette leverlposteien på bordet sammen med nugattien. Men hvis du tar bort nugattien og bare lar det være sunne alternativer skal jeg love deg at barnet spiser. La ungen bli litt sulten. Det nytter ikke hvis de nekter og du gir dem allslagt annet. Hopp over måltidet og vent til neste. Da spiser ungen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...