trolly Skrevet 8. januar 2009 #1 Skrevet 8. januar 2009 Noen andre som har det? Jeg har fått påvist B streptokokker i urinen og må gå på antibiotika. Noen som kan litt om dette? Har hørt at man ikke bør ha det under fødsel da det kan være farlig for barnet hvis det blir smittet.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 8. januar 2009 #2 Skrevet 8. januar 2009 Uvi er vanligvis ikke noe man behøver og bekymre seg for.. Men når man er gravid så blir man satt på antibiotika pga flere ting.. Som du nevner så kan barnet bli smittet av mikrobene når man føder om man har uvi da.. Går man lenge med det ubehandlet så kan det føre til for tidlig fødsel samt at gravide får lettere nyrebekkenbetennelse.. Hvis du søker på urinveisinfeksjon + gravid får du opp masse info.. Det er forsåvidt veldig vanlig og ha uvi selvom man er gravid.., så er nok ingenting og bekymre seg for.. Det er en av grunnene til at man jevnlig tar urinprøve.. Jeg har selv gått på en kur under svangerskapet pga uvi.. =)
karamell mamma Skrevet 9. januar 2009 #3 Skrevet 9. januar 2009 Jeg har også fått urinveisinfeksjon! Har vært mye plaget før jeg ble gravid også, men symptomene endret seg. Før graviditeten fikk jeg veldig vondt når jeg hadde uvi, men nå måtte jeg bare tisse HELE tiden.... Jeg fikk selexid tabletter av legen, som jeg skal bruke i 1 uke. 3 tabletter hver dag. Hvordan medisiner fikk du??
Moderbodin har født Skrevet 9. januar 2009 #4 Skrevet 9. januar 2009 Mener også og ha hørt at hvis man har urinveisinfeksjon når man går i fødsel, så er det en stor kjangs for at det blir tatt keisersnitt for å slippe å utsette barnet for denne smitten! Har også selv hatt urinveisinfeksjon under svangerskap, men gikk på noen tabletter og tenkte vel ikke stort mer over det:)
trolly Skrevet 9. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 9. januar 2009 Jeg fikk Imacillin-tabletter. 3 tabletter daglig i en uke. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå