Gå til innhold

Barn & student. noen som har erfaring? (samme som "Gravid & student"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heia, jeg lurte på om det er noen som har erfaring med å studere men en har barn. Jeg har fått tilbud av skolen min siden jeg studere allerede, om at jeg kan jo ta noen fag.

Jeg har gått på allmenn påbygg siden august. Med alle fagene og har nå klart å fullført 1 termin. Men så kom de med dette forslaget: at jeg kan jo forsette med Norsk, Naturfag og gym. For da slepper jeg disse fagene når jeg begynner til 2 termin neste år igjen. Altså 2010. For da klarer jeg å fullføre Norsk, naturfag og gym til sommeren.

Jeg har termin 29.jan. å får 3 ukers permisjon fra skolen. og 6 ukers permisjon fra gym.

Om jeg fortsetter med de 3 fagene, så vil jeg måtte gå på skolen 3 ganger i uken. Ene gangen må jeg være hele dagen, de to andre er jeg bare halve dagen. Min mor har sakt om jenta mi skal bli veldig urolig av å være med på skolen, så kan hun passe på henne til jeg er ferdig. For hun jobber bare 2 timer om morningen hver dag.

Tror dere at dette kunne gått greit? Vil så gjerne klare å få en god utdannelse selv om vi er verdens heldigste som og skal få barn =D

Har også dette inne på forumet "Gravid & student" men får ikke noe svar det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Nå har ikke jeg studert på videregående samtidig som jeg fikk barn, men jeg gikk på høygskolen i det avsluttende året mitt. Jeg fikk baby i slutten av januar og var tilbake på skolen etter 2 uker.

Babyen var med på skolen (var veldig rolig og snill), og fikk noen til å være med meg på skolen dersom det var vanskelig å ha henne med inn i timer. Da var jeg like i nærheten dersom hun trengte meg og når jeg skulle amme. Jeg var på skolen 3-5 dager i uken.

Alt går dersom man ønsker det! Men pass også på å nyte den første tida - den går så alt for fort! Og det er greit å huske at det er ikke krise om skolen ikke går akkurat slik man hadde tenkt det når man akkurat har fått barn. Skolen får man en ny sjanse med!

Lykke til ;)

Skrevet

Hei du

Jeg gikk 2 året på allmennfaglig da jeg ble gravid, 1 termin so to speak. Hadde mye fravær pga stort søvnbehov osv, men da 2 termin startet og formen begynte å bli bedre forbedret også skolesituasjonen seg. Jeg var veldig heldig og fikk mye støtte fra elever, lærere og skolesystemet der jeg gikk. Uansett, jeg fullførte VK1 (som det da het) og tok permisjon fra VK2 skoleåret 06/07, det var godt for jeg var sliten. Samboeren min jobber 3-skift så en slik ordning som det du har fått mulighet for å få til, kunne ikke jeg hatt. Jeg begynte på skolen igjen året etter, altså skoleåret 07/08. Det var tungt å gå på skole og samtidig ha en liten en, han var da 1 år og gikk i barnehage, men han var mye hjemme pga sykdom og jeg ble utslitt, enden på visa var at jeg trappet ned og kun tok noen fag ved skolen, dette fungerte fint for meg. De resterende fagene skulle jeg ta året etter ettersom jeg fikk og hadde krav på ett ekstra skoleår, men kom inn på fagskole og er snart ferdigutdannet hud-og kroppsterapeut, dvs jeg har mammaperm og reservert skoleplassen min til neste og siste halvår (fom august tom desember). De resterende fagene jeg fremdeles mangler for å få et fullverdig vitnemål må jeg da som privatist, men det ordner seg vel etterhvert, er ikke mange fagene jeg mangler.

Det var min situasjon, og denne løsningen funket best for meg. Men hvis du føler du vil fullføre skoleåret bør du gjøre det, det virker som om du har lyst så bare stå på, men husk at det kan bli tungt med en liten en! Det er godt at din mor kan hjelpe deg hvis du føler du ikke makter skolen med en liten en med på skolen ;o)

Lykke til! Det ordner seg for alle ;o)

Skrevet

You go girl ;o) Dette klarer du så stå på!! Om det skulle bli for tøft å dra hjemmefra har du som alternativ å lese på egenhånd og gå opp til fagene som privatist.

Det negative da er at du da MÅ opp til eksamen i alle fagene du tar. Så må du dessuten melde deg opp til eksamen innen 15.jan...også koster det litt peng rundt 300 per fag dersom du ikke har vert oppe til eksamen i de fagene tidligere. Dessuten må du ha god selv disiplin,nok til å sette deg ned å lese og gjøre oppgaver uten at noen pisker deg til det. ;o)

Eksamene for vår parten pleier å være lagt til mai/juni

Hilsen en som tok 10 fag på ett år på denne måten og fikk vitnemål likevel ;o) Lurte alle rundt meg godt der ja haha;o) Men var skole lei,og kunne jobbe 100% samtidig. ;o)

Skrevet

Heisann happyfeat* =D

Tusen takk for svar!

Jeg håper at jenta vårs ikke får kolikk smerter=) men kommer det så kommer det. å da må jeg nok ta skolen til gode. Men kjekt å hørre at noen har klart det. For da skal jammen meg jeg også klare å studere. Å vise andre at det går bra for de som har såå i mot å få barn i den så kalte "ungdomstiden - studietiden"

Men om det ikke skulle funke. Så kommer selfølgelig barnet først =)

Å jeg skal nyyte det =) Gleder oss som bare det!

Å Satt pris på å få svar, så tusen takk =D

Skrevet

Hei Lotteliten85

Oi ska sei! Dette var jo kjempe bra! Tusen takk for støtten! Og informasjonen! Jeg har en god partner som er så flink til å hjelpe meg med studiene. Så jeg er ganske sikker på at dette skal gå fint. Å i tillegg er min mor kjempe ivrig til å støtte meg opp.. Så tror ikke det skal bli noe problem!

Å jeg blir så glad når andre viser at de får det til. Selv om vi velger å stifte familie "tidlig". Syns det er kjempe kult =D

Girlpower! =oP hehe.....

25.mai skal jeg opp i eksamen til norsk i vertfall.

Skrevet

Det kommer til å gå så bra,det en vil får en til ;o) Jepp er bare å hoppe å drite i de som er skeptiske og negative,du vet selv hva du kan klare!

Er selv student,men denne gangen på høyskole. Å jeg kvir meg ikke,vet at det kommer til å kreve mer av meg og sambo for å få kabalen til å gå opp..men ikke verre enn at det ordner seg. Alt har en løsning. Men har ikke termin før i begynnelsen av April. Studerer i en annen by,så blir litt styr med å søke meg hjem til min egen hjemby hvor jeg og sambo bor sammen vanligvis..Men tror nok det hele skal gå så bra. Gleder meg veldig til å stifte familie ;o) ;o) Men vil også få unna mest mulig skole nå før,og få unna resten etterpå. Så selv om jeg aller helst ville vært mer hjemme med sambo nå i denne tiden før...Så biter jeg tennene sammen å lar det stå til. Det blir så godt,så godt når en er ferdig!!! Hjelper ikke å tenke noe annet enn positivt ser du ;o)

Skrevet

ok =)

Jeg skal stå på som bare det, det blir nok tungt å lite søvn. Men med god støtte så får jeg det til.

Lykke til! :)

Skrevet

Jeg sturderte til førskolelærer full tid med minstemann, og hadde han med på skolen fra han var 4 uker.

Jeg var på studentråds møter etc fra han var ei uke, og dette gikk kjempe fint.

PAppan var med når jeg hadde eksamner og passet han da, elelrs var han er rolig unge så alt gikk veldig ok.

HAn er født i m ars og var med frem til sommeren.

Jeg ville iallefall forsøkt om jeg var deg. MAn vet jo ikke hvordan ungen er i forkant, men prøv, og går det ikke så forsøkte du iallefall. Kjekt om din mor kan passe inimellom.

Skrevet

Hei mn73.

oki:) hørtes kjempe greit ut.

Dette skal nok gå fint da :) Å ja det e bra å vertfall prøve enn å ikke gripe den gode muligheten.

Takk for svar ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...