trolly Skrevet 8. januar 2009 #1 Skrevet 8. januar 2009 Noen andre som har det? Jeg har fått påvist B streptokokker i urinen og må gå på antibiotika. Noen som kan litt om dette? Har hørt at man ikke bør ha det under fødsel da det kan være farlig for barnet hvis det blir smittet.
sweet dreaming Skrevet 8. januar 2009 #2 Skrevet 8. januar 2009 Det blir sikkert helt fint igjen etter en antibiotikakur. Fikk det en gang jeg ikke var gravid, måtte ha en egen type antibiotika som tok knekken på de. Da gikk det over med en gang. Det er ikke bra å ha under fødsel siden barnet kan bli svært sykt. Men antibiotika er jo en sikker metode å ta kverken på slikt. Du burde kanskje sjekke urinen igjen før fødsel.
mimmi`80 - 07 & 09 Skrevet 8. januar 2009 #3 Skrevet 8. januar 2009 Jeg har hatt det, fikk kur og 1 mnd etter fikk jeg det igjen. Må nå nok gå på en ny kur. Hun på apoteket sa at det vistnok var veldig vanlig å få det igjen hvis man først hadde fått det i svangerskapet. Tips er, drikk mye, drikk surt, smør underlivet inn med bioloa naturell så slipper du kanskje å få underlivssopp i tillegg - noe som er veldig lett etter at antibiotikaen har tatt livet av alle bakteriene også de snille som bor der. Urinen blir sjekket ved hver kontroll hos lege/jordmor. Jeg tror jeg kan erindre at det ble tatt en urinprøve i det jeg ble lagt inn på sykehuset for fødsel forrige gang i tillegg, men det skal jeg ikke banne på.
trolly Skrevet 8. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 8. januar 2009 mimmi`80 - 07 & 09, hvilke sykehus fødte du på sist? Vet at sykehusene har ulik praksis/rutiner på testing ved føsel/ igangsetteing av antibiotika.? Håper de tar dette på alvor for vil ike at barnet skal bli smittet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå