Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #1 Skrevet 8. januar 2009 Når kan man forvente å få besøke den nye verdensborgeren og de nye foreldrene? På klinikken? Når de har kommet hjem? Etter en måned? Regner med at det tar minst 5-6 dager før de drar hjem fra KK. Hvordan har du opplevd dette?
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #2 Skrevet 8. januar 2009 Det varierer ettersom hvordan fødselen er. Jeg orket ikke besøk i det hele tatt samme dag som jeg fødte, mistet en del blod og var svimmel og sliten. Besteforeldrene og en onkel kom dagen etter på sykehuset, dagen etter det reiste vi hjem og da kom noen andre tanter og onkler på besøk. I løpet av et par dager hjemme var det greit med besøk fra de fleste, men vi prøvde å styre det sånn at det ikke kom så mange på en dag og at de som kom, var der samtidig. Var også veldig greit at de fleste ikke ble så lenge. Har hatt venninner som har tatt i mot besøk av venninner samme dag de fødte og har hatt "åpent hus" både på sykehus/barselhotell og etter de kom hjem.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #3 Skrevet 8. januar 2009 Det er vel varierende fra person til person og fra fødsel til fødsel.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #4 Skrevet 8. januar 2009 jeg valgte å få alle på besøk på sykehuset, da slapp jeg et renn hjemme. Ja jeg var sliten men tenkte at når jeg kommer hjem blir det mere jobb, for da blir det å rydde til de kommer og rydde når de går. selvom det ikke hadde blitt myer servering hadde det blitt kopper osv.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #5 Skrevet 8. januar 2009 jeg hadde en picture perfeck birth made i hell!!! hadde ikke besøk etter fødsel og nesten ikke noe på et par mnd. det kommer helt ann på den nybakte mora og barnet
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #6 Skrevet 8. januar 2009 Hvis mor og barn er friske så spør! Jeg kjedet meg på sykehuset, pappaen måtte dra hjem etter en natt til de andre barna og jeg fikk kun et besøk! Ville jo ikke ringe rundt å be om besøk da heller... Alle trodde jeg ville slappe av på sykehuset før jeg kom hjem :-( Når jeg kom hjem ventet de OGSÅ en stund før de kom, ja da trodde de jeg var sliten av å komme hjem for å "ordne" med hus og barn.. Hallo! De VET jo at jeg har verdens beste sambo som ordner dette! Fryseren var full av kaker og kringler som jeg i kjedsomlighet hadde bakt ferdig før fødselen...Så rådet mitt er ring og spør, alle er forskjellige!
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #7 Skrevet 8. januar 2009 her var det jo stor forskjell.. Ikke lett dette nei. Flere?
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #8 Skrevet 8. januar 2009 Vi ventet og ventet forgjeves på besøk de første to ukene hjemme. Da var jeg utrolig frisk og opplagt. Når besøkene besgynte å renne inn etter to uker hadde jeg fått en nedtur og var dødsliten... Så hos meg hadde alle vært hjertelig velkomne fra dag to:) På føden forventet jeg bare de nærmeste.
Gjest Skrevet 8. januar 2009 #9 Skrevet 8. januar 2009 Jeg orket ikke besøk på sykehuset av andre enn besteforeldrene til barnet. Jeg foretrakk å få besøkene hjemme og spredt utover, for jeg var ikke i form til å komme meg ut av heimen den første måneden etter at jeg kom hjem og da var det veldig hyggelig å ha besøk med jevne mellomrom :-)
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #10 Skrevet 8. januar 2009 Jeg var skikkelig sur da jeg fikk et renn av besøk 1,5 timer etter at jenta mi kom til verden. Det er altfor snart.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #11 Skrevet 8. januar 2009 Ring å spør, dette er veldig forskjellig fra person til person. Jeg synes det var greit å få så mye besøk som mulig på sykehuset, der slipper en å være "vertinne". Jeg ville ikke ha besøk av andre enn de nærmeste første uka eller to hjemme, da rådet litt unntakstilstand her. .
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #12 Skrevet 8. januar 2009 Herlighet. 1,5 timer etter fødsel er jo direkte frekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå