Gå til innhold

Mensmurruinger i uke 23.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fler som har det?

Er det like normalt nå som det var i begynnelsen av svangerskapet?? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter...

Skrevet

godt spørsmål! Jeg lurer også på det.. Er 24 uker nå og har hatt en del kynnere en måneds tid. Har merket i det siste at jeg også har litt mens smerter. Er litt bekymret for å føde for tidlig..

Skrevet

Ja, den store skrekken er vel å føde for tidlig...Men jeg tror det skal være litt smerter. Jeg blir også på vakt med èn gang jeg kjenner annen smerte enn de ligamentene som strekker seg, men altså - det vokser i en sinnsyk fart der nede og det strekkes og presses hele tiden. Det kommer sikkert til å bli både mer og verre i perioder! Jeg har sinnsykt mange kynnere (er 20 på vei) men de heiser nå ikke på øyenbrynene,, verken lege eller jordmor, sier jeg må ta det med ro. Det hjelper stort sett å hvile :) Mensmurringer kan også være bekkenløsning, det kan begynne foran også.

Mamma sa en gang at kynnere tidlig i svangerskapet kan ha sammenheng med påbegynnende bekkenløsning.

Skrevet

Jeg ringte føden jeg.

Hun skremte meg egentlig mer enn hun beroliget meg....

Dette kommer jo ikke takvis, så det kan ikke være rier. Dessuten så er det jo ikke direkte vondt.. Bare murrende følelse.. Hun begynte å snakke om at jeg var for tidlig til å føde.. Herregud..

Men hun sa også at mine isjias og bekkenplager kunne være årsaken.

Jeg stoler på egen magefølelse, at dette ikke er noe alvorlig. Legger meg og drar heller opp for sjekk om det er slik imorgen.

Takk for svar :-)

Skrevet

Hvordan går det? Bedre? Jeg er sikker på at det ikke er noe "skummelt" på gang. Bekkenplager kan kjennes både foran og bak :) Håper det går bra med deg!

Skrevet

Hei :-)

Det går bedre... Tror bare jeg er litt oversensitiv. Når jeg først begynner å kjenne etter så blir jeg redd også føles det værre enn det egentlig er.

Har ihvertfall ikke blitt værre. Det murrer svakt, men har også vondt i bekkenet, så er sikkert der det kommer fra. Følte også at magen min var vokst noe enormt når jeg våknet idag, så kanskje jeg este ut litt igår.. Hehe.. :-)

Skrevet

Ja, det er kanskje det man er...oversensitiv. Jordmora sa at uansett hvis man fikk vondt og smerter osv. så skulle man ikke bekymre seg, bare konstatere at de var der. Jeg fikk jo masse kynnere tidlig, og ryggen blir verre og verre...Er nå litt spent på utviklingen selv også!

Lykke til videre uansett :)

Skrevet

Jevne, og ikke takvise mensmurringer i ryggen (helt nederst) er typiske bekkensmerter/murringer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...