Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på hvordan blir syklus når man bruker Pergotime.

Jeg har vanligvis en syklus på 25 dager, men ser jo at EL er senere denne mnd. Har el i dag faktisk og er på dag 17.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har hørt at man ofte får lenger syklus med pergo.

Flere som ender på rundt 50 dager.

Selv er jeg på 45 idag hvis jeg husker rett.

Skrevet

Vet du om du har hatt EL da? Og i så fall på hvilken dag?

Skrevet

nei, aner ikke..

Testet ikke noe denne mnd for å ikke stresse meg selv.

Har tatt blodprøver da, får svar på dem 19 januar, så da får jeg vite om jeg har hatt el.

Hvis jeg ender på rundt 50 dager, så er det likevel den korteste noen gang..

Skrevet

Ok, skjønner. Jeg skal ta blodprøve neste torsdag for å se om jeg har hatt EL. Vet du ca hvor lang tid det tar før man får svaret på blodprøven?

Har du tatt pergo flere ganger, eller er dette første gang?

Får håpe vi klarer å korte ned syklusene våre! :o)

Skrevet

tar vel ca en uke før du kan få svaret av legen..

Jeg har tatt 3 prøver da - uke 3, 4 og 5 etter mens.

Dette er første gang på pergo, enkel kur.

Du da? Prøvd flere ganger? enkel eller dobbel?

Skrevet

Første kur på meg også.....enkel kur!

Føler på meg at enkel kur ikke kommer til å holde, siden jeg til vanlig har så uendelig lange sykluser. Men får krysse fingrene. Har merket litt på kroppen at jeg har tatt pergo, men ikke veldig mye.

Skrevet

Jeg lurer også på dette. Er på dag 17 i min første enkle pergo kur. Blodprøve torsdag om en uke.

Aner ikke om jeg har hatt el denne mnd. Har murret nede på venstre side, men det har det gjort i en uke nå. Så lenge kan man ikke ha el smerter vel ?

idag har jeg fått ømme brystvorter. Kanskje det betyr at el er idag ? tester ikke, men kanskje jeg burde ?

Har ellers ikke hatt andre bivirkninger. I tilfelle ikke resultat skal jeg over på dobbel kur i mars...

Skrevet

har det på samme måte som deg Pooh..

Føler liksom at det ikke funker, så jeg kommer til å bli ekstremt overrasket hvis jeg nå får en positiv test.

Skal teste igjen på tirsdag tror jeg, da er jeg på dag 50.

Kan ikke huske at gyn sa noe om dobbel kur til meg, men det finner jeg jo ut av om en ukes tid.

Skrevet

Vi får slå følge på pergo-ferden! :o) Har ikke fått noen nærmere beskjed om dobbel kur jeg heller, men regner med at det blir neste skritt....

Skrevet

Ja, det må vi gjøre :)

Hvor lenge har dere prøvd?

Har dere barn fra før?

Vi har prøvd i 1 år og 20 dager, på førstemann :)

Skrevet

Vi har prøvd i 1 år og ca 2 mnd (ganske likt som dere). Jeg har kun hatt 4 TR i den perioden. Vi har et barn fra før, som snart er 5 1/2. Det er virkelig på tide å få nr. 2, så typisk at det skal ta så lang tid.

Jeg ble gravid uten pergo sist, selv om jeg også da hadde laaaaange sykluser (men ikke så lange som jeg har hatt det siste året). Ble da gravid i 3. pp.

Skrevet

ja, hvis jeg regner med mensen som kom med provera så har jeg også hatt 4 runder..

Kjempekult og ha holdt på i over 12 mnd, vanlige folk har jo da hatt 12 pp og vi har hatt 4..

Var sååå optimistisk når vi begynte i desember 07, skulle jo bli gravid på første forsøk - tilogmed rett etter ppille slutt!! hehe må jo le litt av det nå :)

Skrevet

blirjegsnartmamma...: Ja, jeg hadde også planer om at det skulle gå mye fortere enn det har gjort/gjør. Føles litt urettferdig med de lange syklusene, ja. Ekstra liten sjanse for å treffe EL (hvis den i det hele tatt finnes) og så mange færre muligheter enn det andre har med maks fire EL'er i stedet for 12!!

Håper virkelig denne pergoen gjør susen!!

Skrevet

Hei, kanskje jeg kan slege meg inn sammen med dere?

Begynt på min første pergo-kur den 16.12.

Har egentlig ikke noe system på min syklus i det hele tatt.. alt fra 21- 60 dager.

Har ikke tatt eggløsningstest, så vet ikke når jeg skal ha EL...

Trudde jeg skulle få mensen idag, men den er ikke kommet og jeg testet negativt CB digital....

Fikk heller ikke beskjed om å komme å ta blodprøve om jeg faktisk har hadd eggløsning...

Men skal inn på GU den 4 feb.

Har fått resept på 4 kurer pergo. Enkle dose de 2 første, så dobbel kur de to neste..

Skrevet

Henger meg på her, jeg også. Startet på dobbel pergokur den 29. desember (dag 5), og testet ikke på EL før i går (testet i går og idag - de var negative) Nå lurer jeg på om jeg kan ha hatt EL før gårsdagen... Får bare fortsette å teste noen dager.

Vanligvis har jeg hatt syklus på ca 25 dager, men har forstått at den kan forstyrres av pergo.

Jeg tok en blodprøve på dag 3 og en på dag 9. Har ikke fått beskjed om at jeg skal ta flere blodprøver.

Gyn ga oss bare en (dobbel) pergokur - hun sa at den skal ha effekt både den mnd man tar den, og måneden etter.

Hvor gamle er dere, og hvor mange pp har dere hatt før dere startet på pergo?

Skrevet

Jeg er 22, snart 23..

Har prøvd i 1 år før jeg fikk pergo - men bare 4 pp pga uregelmessigheter.

Pergo virker mnd etter også, skal hvertfall gjøre det, selvom man bare har enkel kur.

Men for at den skal virke neste pp så må jeg jo bli ferdig med denne ;)

Skrevet

Jeg har hatt fire TR siden prøvingen startet for snart et år og to måneder siden. Dette er første runde med pergo.

30 år. :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...