Student mamma`en Skrevet 8. januar 2009 #1 Skrevet 8. januar 2009 Kan noen svare meg på følgende? Jeg må kanskje gå ut i en lavere stillingsprosent (har 100) pga bekkenløsning. Har dette noe å si for hvor mye foreldrepenger som blir utbetalt? Jeg har vikariat som går ut i juni, har termin 22 mai. Og dette året har jeg som de fleste andre krav på 5 ukers ferie. kan man ta dette ut før permisjon? På forhånd tusen takk for svar, det er så mye papirer og krav og rettigheter at jeg blir helt rar M og K med gutt i vente...
scoobydo Skrevet 8. januar 2009 #2 Skrevet 8. januar 2009 Hei! Hvorfor går du ned i stillingsprosent? Får du ikke sykmelding? Om NAV betaler ut foreldrepenger og du ikke har 100% stilling tar det snittet av de siste 6 av 10 mnd. Du kan ta ut ferien din når du ønsker i løp av året, så lenge arbeidsgiver godkjenner det...
2flottebarn;) Skrevet 8. januar 2009 #3 Skrevet 8. januar 2009 Du har krav på sykemelding fordi om du er i vikariat, så for all del ikke gå ned i stillingsprosent! Ferien kan taes ut inne i permisjonen også, usikker på hvordan dette er når du har vikariat som går ut mens du er ute i permisjon. Men ring NAV, de er jo eksperter på dette. Lykke til!
Student mamma`en Skrevet 9. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 9. januar 2009 Hei Joda, jeg får sykemld, det var egentlig det jeg mente... tror jeg tar en tlf til nav!! Takk for hjelpen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå