Totentrollet ♥♥♥ Skrevet 8. januar 2009 #1 Skrevet 8. januar 2009 Har noen leieboere som ikke er seriøse i det hele tatt. Fra første mnd har de ikke klart å betale husleia, og de har nesten blitt kastet ut en gang. Med kort utkastelsesfrist. Men vi kom frem til en løsning og en betalingsplan-Som de ikke holdt! Og nå som de har fått en ny oppsigelse fra meg, med normal oppsigelsesfrist er det bare tull!!! De prøver å lure meg og snike seg unna husleien for de kommende tre mnd..(oppsigelsestiden) Skylder meg masse gjør de også, og de kommer nok ikke på kontoen som ventet i morra. Helvetes unge drittfolk altså!! Unnskyld språket, men er fly forbanna nå! Så hvis noen skal leie ut i gjøvik så vær obs.. Be om referanse fra de to siste bostedene!! Har en ganske så stødig kontrakt med dem, men det er så mye styr og frustrasjon. Og når en aldri får betalt det en skal så merker en det!! Noen som er kjent med slike saker? Som har noen gode råd?
Lea Laus Skrevet 8. januar 2009 #2 Skrevet 8. januar 2009 Vet flere og flere eiendomsmeglere tar på seg utleie saker om dagen pga. manglende salg. Det vil da si at de sørger for at leie blir innbetalt, sender ut purringer og sender saken videre til inkasso, utkastelser osv. Tror det vil koste deg ca. 1000kr. i mnd. I tillegg så finner de leietaker til deg, lager ordentlige leiekontrakter osv. Det koster vanligvis en leieinntekt. (evt. en minimumssum) Koster jo litt, men man slipper jo unna med en del stress og mas. Ta dette med en klype salt men jeg tror det er slik: Du må sende oppsigelse av husleieforholdet pga. vesentlig mislighold, med frist for fraflytting. Dersom de ikke overholder denne så må du sende varsel om utkastelse og tilslutt kan du begjære tvangsfravikelse via namsretten. For å være helt sikker ville jeg tatt en tlf til namsretten...
Totentrollet ♥♥♥ Skrevet 8. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 8. januar 2009 Tusen Takk. Da ringer jeg han. Er godt medfaglig råd midt oppi dette. Har også sagt ifra til leieboerne mine at den måten de holder på er for dumt og at dette må tas igjennom advokaten min. Men det blir fort svindyrt!! Jeg har laget en ganske god oversit over betalinger(og manglende bet.), og kontakt med leieboerne. Der jeg har notert det meste som har med dette å gjøre. Så jeg har ganske god oversikt når dette evt går videre.. Og en ting har jeg lært.. Referanser er en fin ting! Også kommer jeg til å søke kommende leieboere på nett for å sjekke inntekt. Er det noen som har veldig lav eller ingen så må de vise til fast jobb. Det blir et styr... Har tenkt å selge huset, men pga dårlig marked valgte jeg å leie det ut. Men ser ut til at det blir en bitter ettersmak ja..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå