Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #1 Skrevet 8. januar 2009 hvordan gjør dere det? vi betaler en fast sum hver mnd til en regningskonto hvor ALT trekkes fra. vi betaler alt likt bortsett fra lånet. han betaler 60, og jeg 40 prosent ettersom han tjener mer enn meg. men etter alt er betalt hver mnd så har han alltid mer penger til seg selv enn meg. så for at jeg skal kunne handle til babyen vår må jeg spørre han om penger. jeg må prioritere ting med venninner pga penger,mens han gjør alt han vil med kompiser ol. vært interresant å høre hvordan dere andre gjør det.
Gjest Skrevet 8. januar 2009 #2 Skrevet 8. januar 2009 Vi har ikke mine og dine penger, her er alt felles. Jeg har ansvaret for å beatle alle regninger og utgifter, men har da full tilgang til hans konto. Vi sier fra til hverandre om en av oss tenker å bruke penger (type over 1000kr)
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #3 Skrevet 8. januar 2009 velkommen til verden som `bare` samboere og ubrukelig mann!!;=) Vi har våre egene penger.han har huslånet jeg har andre faste regninger,han tjener det dobblete av meg og har alltid ekstra penger etter alt er betalt. men,en del av hans går til felleskapet.han betaler utflukter,reiser,store gjennstander til huset osv.jeg holder mat og resten i huset. innviklet og vanskelig løsning syns mange,men greit for oss inntil vi er gift.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #4 Skrevet 8. januar 2009 Vi er samboere, og vi deler husleia og strømregninga likt. Han betaler selv på sin egen bil, sin egen unge og alt han selv ellers driver med. Jeg betaler for min egen bil og alt jeg ellers skulle ha behov for. Jeg har alltid mer penger enn han, men jeg synes ikke jeg skal drive å betale for et barn som ikke er mitt! Så de faste utgiftene vi begge bruker av deler vi, ellers har vi ingen felles økonomi. Han får lønn 1. hver måned, og betaler for mat og sånt helt frem til jeg får lønning den 12./15. hver måned.. så vi betales halv måned hver på det..
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #6 Skrevet 8. januar 2009 vi er "bare" samboere, men vi bruker det kortet som ligger nærmest, og betaler litt hver... ingen tenker på pengene som mine og dine, de er våre...
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #7 Skrevet 8. januar 2009 Hei Min samboer tjener ganske mye mer enn meg. Han betaler huslånet, da huset står kun på han frem til vi skal gifte oss også... Vi betaler hver vår bil, han tar strøm, kommunale avg +++. Vi betaler hver vår tlf, og vi betaler selv de regningene som kommer i våre navn. Så deler vi på maten og slike ting, ikke halvparten hver, men den som er på butikken betaler, eller den som har penger til overs:) Er ikke noe strengt system vi har, men de faste regningene blir liksom fordelt sånn pga de svært ulike inntektene våre. Så er det som er til overs vårt felles liksom. Vi har full tilgang til hverandres kontoer og bankkort. Bør vel nevnes at vi skal gifte oss om noen måneder, og at vi da skal gå over til felles økonomi.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #8 Skrevet 8. januar 2009 Her betaler vi halve husleia hver, samt at av og til betaler han mens vi handler mat og av og til gjør jeg det.. Det varierer, tenker ikke særlig mye over det. Vi har som oftest like mye penger inne på konto hver mnd så. De få regningene vi har er som oftest små, og de betaler han
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #9 Skrevet 8. januar 2009 Vi deler alt til minste krone. Og det fungerer supert.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2009 #10 Skrevet 8. januar 2009 Vi har felles økonomi, men hver våre kontoer. Han overfører mer enn meg til felles regningskonto fordi han tjener mer. Hvis en av oss har lite penger, så overfører vi til den andre, evt låner kortet. Syns at når man får barn sammen, så bør man være rimelig sikker på at man ønsker å leve resten av livet sammen og da kan jeg ikke skjønne at man skal leve på en sånn måte at den ene har mer penger og dermed bedre mulighet til å være sammen med venner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå