Gå til innhold

Nummer to når man er 42 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk et barn da jeg var 38 år og han er nå tre år. Har lyst på en til og vil da få om cirka et år. Da vil jeg være 42 år. Stresser litt med tanken på alt som kan gå galt etc. Er det mange der ute som har fått barn når de er så gamle. Og gikk det greit?

Glad for svar. Går og teller på knappene nå om jeg skal sette igang igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo flere som får barn i begynnelsen av 40-årene:)

Jeg vet om ei personlig, som fikk første barn som 38-åring og i løpet av de neste 10 årene fikk 4 friske barn. Altså siste barnet kom da hun var 48:)

Dette hører vel til sjeldenhetene, men eksemler finnes, altså.

Skrevet

begge oldemødrene mine fikk sistemann når de var 48 år og de fikk friske unger og alt gjekk fint...

Skrevet

Besta fikk nummer 6 da hun var 47 og det gikk så greit atte (eneste som irriterer henne var at hun for første gang i sitt liv ble nødt til å føde på sykehus). Men om du virkelig er bekymret kan du jo ta en prat med en lege eller jordmor slik at du får vite helt konkret hvor mye større risikoen er nå som du er 42, så har du bedre grunnlag for din avgjørelse enn historier fra folk.

Skrevet

Da bør du sette igang tvert, og ikke vente. Hver mnd teller for at sjansene skal være på din side for et friskest mulig barn.

Lykke til

Skrevet

ja det var sant, få hjelp med en gang...da øker du sjangsene for å bli gravid hver mnd

nå har du 6 prosent sjangse pr eggløsning, får du hjelp har du 10 prosent sjangse...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...