Lea Laus Skrevet 8. januar 2009 #1 Skrevet 8. januar 2009 Jeg kommer av ulike grunner ikke til å amme barnet mitt, så jeg lurer på følgene: 1. Hvor mange flasker trenger man? 2. Hvilke flasker er best? Har hørt at Dr. Brown sine er bra? 3. Ser Avent har annerledes flasker for nyfødte og litt eldre, har det noen hensikt? Eller kan man kjøpe den "normale" str. og bare bytte toppen? 3. Hvilken mme passer best når de er 0+ mnd`? 4. Er det noe poeng med sterilisator? Isåfall kan dere anbefale noen? 5. Noe mer jeg bare MÅ ha når jeg venter et flaskebarn? 6. Hva koster mme? Og hvor mange porsjoner pr. pakke?? Skal begynne å handle inn litt tenkte jeg, men prøver å unngå mange bomkjøp, må være litt økonomisk i disse finanskrisetider....
septermor Skrevet 8. januar 2009 #2 Skrevet 8. januar 2009 1. På reise klarte vi oss med to flasker: en ren og en til vask. Hjemme er det jo praktisk med litt flere. 2. vi brukte Dr. Browns: de var veldig bra: blir ikke undertrykk når barnet drikker i motsetning til f.eks. avent sine. 3. Dr. brown sine flasketopper varierer i størrelse: lite hull for de minste, litt større for de litt større, og en størrelse med ganske stort hull som vi ikke hadde så mye nytte av. Det er en fordel for de små at det er et lite hull så de ikke får for mye i hvert sug. og tilsvarende trenger de større litt bedre melkeflyt. 4. for den nyfødte vasket vi først manuelt og deretter kokte vi flaskene, men etter noen måneder brukte vi vanlig oppvaskmaskin. Hadde aldri problemer. 5. kanskje nyttig med en brystpumpe for å avhjelpe melkespreng? Ellers er gulpekluter et must ) lykke til, det er egentlig veldig greit med flaskebarn. Det er lettere å involvere pappaen, og det er lettere å vite hvor mye barnet egentlig har fått i seg.
Bic&Bac Skrevet 8. januar 2009 #4 Skrevet 8. januar 2009 1. Det kommer an på hvor ofte du vil vaske opp... Greit å ha nok til at du slipper å vaske opp mer enn max hver dag. Vi brukte sterilisator fordi det var enklere, og da var det vel plass til 8 flasker om gangen i den. Men vi hadde mange flasker... Etterhvert vaska vi jo i maskin, så vi syntes det var greit å ha så det holdt til 2-3 dager. 2. Smakssak. Vi likte ikke Dr. Browns sine. Avent sine var jeg veldig fornøyd med. 3. Vi brukte samme avent-flaske hele tiden, men byttet ut smokken etterhvert som han ble eldre. 3. Det er forskjellige. Les på pakken på butikken 4. Veldig kjekt å slippe koking. Vi kjøpte meda sin. Rimelig, enkel i bruk, og fornøyd med den 5. Greit å ha en kost som passer nedi flaskeåpningen. Ikke alle flasker som har like bred åpning. Så er flaskene dine smale, anbefaler jeg å kjøpe en egen kost som er smalere. 6. Når vi brukte det, kosta det noenog90 kroner for en pakke nan. Husker ikke hvor mye det holdt til..
Uro4 Skrevet 8. januar 2009 #5 Skrevet 8. januar 2009 Det kan være lurt å ikke kjøpe for mange flasker av samme sort før babyen er født.. Jeg hadde kjøpt inn et par avent flasker...Men, de ville hun ikke ha.. Fikk pprøve en dr brown og den tok hun. Det er mye mykere tut på dr brown sine.. Så jeg ville ventet å se hva barnet "klarer" å suge på føst.-. Vi lagde opp 7 flasker tror jeg av gangen.. Skylte de etterhvert og kokte alle på kvelden før vi lagde opp nye x antall flasker..Vi kokte i en stor kjele...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå