Gå til innhold

Er simo kombi virkelig så stor og tung som folk sier?


Sussi82

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke mange mulighetene her jeg bor når det gjelder kjøp av vogn. Det er kun simo- forhandler her. Syns den så fin ut jeg, den veier ca 20 kg, men et par kg fra eller til spiller vel ikke så stor rolle? Kan ikke si jeg har sett andre kombivogner som veier så veldig mye mindre. Og ikke er det så stor forskjell i høyden når den er sammenslått heller. Syns det er så mange som hater denne vogna, som sier at man må ha en kjempe stor bil for å så plass til den, og at man ikke orker å ut å trille fordi den er så tung.

Er så kjedelig og masete å fly rundt å leite etter en annen type vogn, men hvis den virkelig er så ille, så må jeg nesten ta meg en tur snart.

(Vet jeg er litt i overkant treig med å kjøpe vogn.... :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde tenkt å kjøpe simo kombi, men endte opp med emmaljunga city cross med bag. Det er duo, så bytter ut bagen med sportsdelen senere. Den veier ikke mer enn 11 kg, og er samtidig solid og stødig. Har hørt det samme som deg om simo kombi, men det er jo smak og behag. Det er jo veldig mange som har den vogna også. Husk at det er du som skal trives med den. Lykke til med kjøp av vogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har kjøpt simo kombi, den er stabil og stødig hvis du ikke bor ett sted der det bare er asfalt. og man kan stille håndtaket etter hvem som triller. vi er flere i familien som har denne vogna og er veldig fornøyde :)

Men det er jo smak og behag da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simo er helt super, spør du meg. Jeg hadde duo til førsteman og velger samme vogn nå til nummer 2. Kvalitet og stabilitet er helt optimalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også simo kombivogn etter førstemann, og skal bruke den igjen denne gangen. Jeg er kjempefornøyd med den. Klart den kunne vært lettere, men syns ikke det er noe problem. Regner med at andre vogner også har sine bakdeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har funnet ut at det er en kombivogn du skal ha, ikke duo eller dypvogn, er simo et veldig godt valg. Har nemlig hørt at bagene på de fleste andre merker er så små at babyen vokser ut av bagen før den er stor nok til å bruke sportsvogna. Vi har kjøpt Simo kombi, og tror det er et godt valg.. Men så bor vi i 3. etg uten heis, så det er ikke aktuelt å dra med mer enn bagen opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kjøpt denne vogna og man trenger ikke en kjempestor bil... Det er vel heller størrelsen på bagasjerommet i det enkelte bilmerket som teller. Den ene bilen vi har er stor, men min egen "konebil" er en Peugeot 307. (Ikke stasjonsvogn) og der får jeg også plass uten å ta av hjul på vogna. Så jeg ville ha dratt på butikken og fått prøve understellet på vogna inni bilen. Da ser du fort om det blir bare slitsomt med en Simo.

Den er tung ja, men samtidig veldig stødig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også kjøpt Simo kombi, men siden vi venter vår første har vi ikke så mye å sammenligne med. Vi bor sånn til at vi ikke trenger å løfte/bære vogna mye, og har stasjonsvogn fra før uansett.

 

Det som er positivt for oss er at det er stor bag, god plass i kurven og den er solid og stabil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...