Gå til innhold

Langtur og høygravid. Er det ok*?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er førstegangs og vet dermed lite om hva jeg har i vente :) Er ca midtveis nå, og har et spørsmåll til dere mer erfarne:

Er der ok å planlegge en biltur på 6-7 timer 3-4uker før termin. Mannen skal være på en annen kant av landet i to uker (hjemturen blir 3-4uker før termin) og jeg har mulighet til å være med, men er litt skeptisk.(men har ikke så lyst til å være hjemme alene heller :)

Det er en innenlandstur og det er ikke avskrekkende langt til sykehus annet enn midt på fjellet på tur til og fra.

Hva anbefaler dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei!:)

Jeg hadde ikke turt å gjøre det, men jeg er kanskje litt pinglete, h ehe;)

Jeg har termin om fire uker, og jeg tør ikke engang reise på hytta til foreldrene mine som er to timer hjemmefra. Tør heller ikke reise på familiebesøk tre timer hjemmefra i tilfelle noe skulle skje. Ja, det finnes sykehus andre steder enn hjembyen min, men jeg tør virkelig ikke ta sjansen på noe. Alt kan jo skje de siste ukene før fødsel..:)

men for all del, føler du deg klar for det, og tør ta sjansen, så GO FOR IT!:)

Skrevet

hm. 3 uker før termin er egentlig fullgått svangerskap selv om førstegangs ofte går over.

Jeg tror jeg ville valgt å være hjemme. Mindre stress og vante omgivelser.

Hvis du velger å dra, vil jeg anbefale støttestrømper for å avhjelpe hovne ben på den lange sitteturen.

Skrevet

Jeg skal i dåp en mnd før termin, og det er 7-8 timer å kjøre.. ser ikke noe problem med det annet enn at det blir slitsomt og vondt i bekkenet.. Det er maaaaaaange som har lang vei til sykehus fra der de bor, en fødsel skjer sjelden så fort at du ikke hadde kommet deg fram et eller annet sted i tide.... Men man må jo bare kjenne på hva man føler for selv, jeg hadde reist jeg da :)

Skrevet

Takk for svar!

Tar gjerne i mot mange flere og :) :)

Ha en fin kveld!

Skrevet

Jeg ville ikke reist, men det er mest fordi bilturen ville vært et mareritt. Med babyen oppunder ribbeina, vondt i bekken og rygg, hovne bein, tissetrengt hvert 5.min osv.

Var å besøkte søsteren min som bo 3 timer unna en måned før jeg fødte andremann og jeg ble så sliten av den turen at jeg brukte lang tid på å komme til krefter etterpå.

Jeg har dessuten født både to og tre uker før termin tidligere så jeg holder meg hjemme.

Skrevet

Jeg hadde reist. Føde kan man gjøre stort sett hvor som helst:)

Skrevet

Jeg hadde ikke nølt med å dratt så lenge jeg var i form til det! :)

Skrevet

I forrige svangerskap kjørte vi fra Vestfold til Bergen på langhelg ca 5 uker før termin. Ikke noe problem i det hele tatt! Men det var jo for meg da!!

Blir vel induviduelt, kommer an på hvordan du føler deg i grunnen...

Gjest Hellokitty03+09+13+13
Skrevet

vi kjørte fra stavanger til trondheim og tilbake på en helg på vinteren en mnd før termin. gikk kjempe fint. tror mamma var mer beskymret enn meg.

Skrevet

syns du må se selv hva du føler for. jeg hadde reist hvis jeg hadde hatt lyst. en kan jo ikke bare sitte å vente på å føde heller hihi. men det kan være vondt å sitte lenge i bil på den tiden, med tanke på magen som er temmelig i veien da..hvis du er helt avslappet i forhold til dette så reis i vei

Skrevet

Så lenge jeg hadde orket å sittet så lenge i bil så hadde jeg reist =0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...