<3 januar 2012 <3 Skrevet 8. januar 2009 #1 Skrevet 8. januar 2009 Jeg og samboer bruker p-ring som prevensjon. Jeg tror jeg har symptomer som hører til graviditet. Jeg lurer på om de hormonene som p-ringen gjøre at en test er negativ selvom man er gravid? Eller gjøre at de hcg hormonene ikke kommer eller noe? Det er kanksje dumt spørsmål men vil gjerne høre med dere:) Og kan jeg provosere frem symptomer fordi jeg tenker mye på det å være gravid og om jeg er det, uten at jeg faktisk er gravid? Og blir den menstruasjonen man får når man bruker hormonell prevensjon borte hvis man er gravid? Det ble mye det men håper noen kan hjelpe meg:)
Amanter<3 1+venter tvillinger Skrevet 8. januar 2009 #2 Skrevet 8. januar 2009 Heidu:) Har egentlig ikke så mye svar til deg, men vil hjelpe deg med å dytte den lenger opp på sida her:) Det jeg KAN svare på, er at en kan få gravidesymptomer av å tenke på det ja.. Jeg har trodd jeg var gravid mange ganger uten å være det. Murringer og stikking i magen, ømme pupper osv kan også være et resultat av de vanlige hormonene som surrer rundt i kroppen, og jeg har ofte tolket den som signal på graviditet. Kvalme kan lett oppstå psykisk, og om en stresser mye, kan mensen henge seg opp. Så jada, det går helt fint, jeg har opplevd det mange ganger. Jeg har følt meg litt dum noen ganger, men så skal det sies til mitt forsvar at nå når jeg først er gravid på ordentlig, så kan jeg konstatere at det er ganske likt mine tidligere "innbilte svangerskap", så jeg har ikke vært helt på jordet med andre ord....hehe:) Hvilke symptomer er det du har da? og har du gått over tida med mensen? og har du tatt en test?
<3 januar 2012 <3 Skrevet 9. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 9. januar 2009 Tusen takk for svaret:) Jeg er veldig flink til å spille meg opp og inbille meg ting.. Jeg har ømme pupper og mensmurringer noe som jeg ikke bruker å ha.. jeg bruker ikke å ha det før menstruasjon ellers..Og så er jeg søvnig, men det er sikkert bare tilfeldig:) Jeg har ikke gått over menstruasjonuka den skal komme slik søndag/mandag. Men ettersom jeg bruker hormonell prevensjon vet jeg ikke om den blir påvirket når jeg egentlig ikke skal ha eggløsning og det er hormonene i p-ringen som fører til blødning... Men jeg har utsatt menstruasjonen sist.. Skulle hatt mens i julaften-uka så vet liksom ikke om den var der da:) Jeg tok en test på morgenurin og den var negativ, så tror jeg innbiller meg symptomene... Men så blir jeg redd for at prevensjonen påvirker det hormonet som skal måles:) Og da spiller jeg meg opp igjen:) Jeg hadde ikke tatt abort om jeg var gravid, og det gjør sikkert at jeg innbiller meg mer...fordi jeg blir glad om jeg er gravid:) Har vært kvalm i blandt men ikke slik spesielt på morgenen eller noe slik.. Og det har bare kommet og gått... Jeg vet jeg kan bli kvalm hvis jeg er spent eller bekymrer meg så det tror jeg er fordi jeg tenker på det å være gravid.
Amanter<3 1+venter tvillinger Skrevet 9. januar 2009 #4 Skrevet 9. januar 2009 Hmmm.. du har mange spørsmål og tanker som det sikkert hadde vært greiest å gå til en fagperson med.. kanskje du rett og slett skulle tatt deg en tur til legen? Iallefall om mensen ikke kommer når den skal, og om ingen her har fagkunnskap nok om disse hormonene sine evner til å påvirke testen og slikt. Om du tester deg før mensen, er ikke testen spesielt sikker forresten. Det finnes jo sånne digitale tester, som kan brukes før forventet mens. Det står at de kan brukes opptil 4 dager før, men så står det også at de er bare rundt 50% sikker så tidlig. Så du må uansett teste deg igjen til over helga tror jeg.
<3 januar 2012 <3 Skrevet 9. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 9. januar 2009 Ja:) Jeg må kanskje det:) Jeg får se om menstruasjon uteblir så får jeg eventuelt kontakte fastlegen min:) hvis jeg får menstruasjon får jeg bare stole på testen:) Takk for svar og råd:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå