Neijasså... Skrevet 8. januar 2009 #1 Skrevet 8. januar 2009 Inspirert av en/et hamsterinnlegget... Hvorfor er det så mange som sier f.eks. Ola er sammen Anne, og ikke (som ville være det korrekte) Ola er sammen MED Anne En ting er når man hører det sagt muntlig (kan jo håpe på at det er litt dialekt av typen Anne er samm' me'n Ola) , men nå ser jeg det jammen i avisene også (OK, tabloidavisene, men likevel...). Aaaargh, godt å få det ut...
Let's hear it for the boys! Skrevet 8. januar 2009 #2 Skrevet 8. januar 2009 Hæ? Det må jo være trykkfeil?
Kåre Moradi Skrevet 8. januar 2009 #4 Skrevet 8. januar 2009 Hva? Det har jeg aldri sett eller hørt. Sikker på at du ikke "overhører" MED? Selv stusser jeg over Han var sammen med HUN, eller Per og HENNE gikk på kino.
Neijasså... Skrevet 8. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 8. januar 2009 Jeg håpet også på trykkfeil, men når det konsekvent går igjen i flere artikler i samme avis (VG) så begynner jeg å tvile...
Neijasså... Skrevet 8. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 8. januar 2009 Nope, ingen overhøring. Spurte en venninne av meg en gang om hvorfor hun ikke brukte "med", og da så hun på meg som om jeg var fra det ytre rom. Det het ta virkelig "hun er sammen han, lizzm" (og hvorfor bruker ingen "ham" lenger heller, forresten. Sukk...)
kokosyklus Skrevet 8. januar 2009 #7 Skrevet 8. januar 2009 Kutt ut a???? Er så lei av folk og journalister som ikke kan uttrykke seg riktig. HVIS ikke VISST bla... Sånn for å henge meg på
Den heldige eier av ett barn Skrevet 8. januar 2009 #8 Skrevet 8. januar 2009 Aldri hørt noe si slikt. Høres mest ut som de har glemt et viktig ord inni der:) Ham trenger vi ikke bruke lenger, vi kan bruke han der det tidligere skulle være ham. Shoot me if I'm wroong;)
Den heldige eier av ett barn Skrevet 8. januar 2009 #9 Skrevet 8. januar 2009 Hvis og viss (uten t) kan også skrives omenannen om vi vil;)
meg & to små vampyrer Skrevet 8. januar 2009 #10 Skrevet 8. januar 2009 det der har jeg heldigvis ikke sett eller hørt... hvem er det som sier slik? Er det noen av dere som er mye yngre enn mitt kull? Har nemlig ikke hørt det. Men kanskje å hoppe over ord er det nye? ha ha.
kokosyklus Skrevet 8. januar 2009 #11 Skrevet 8. januar 2009 Du misforstår... Hvis jeg går en tur skrives IKKE - VISST jeg går en tur.. Hvis og viss er noe annet
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 8. januar 2009 #12 Skrevet 8. januar 2009 Det er nok av nesten-analfabeter her i landet. At det er vanskelig å stave er det nok av eksempler på her inne også! :-) For ikke å begynne diskusjonen om skriving på dialekt igjen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå