Gå til innhold

Han er sammen henne. WHAT?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av en/et hamsterinnlegget...

 

Hvorfor er det så mange som sier f.eks. Ola er sammen Anne, og ikke (som ville være det korrekte) Ola er sammen MED Anne

 

En ting er når man hører det sagt muntlig (kan jo håpe på at det er litt dialekt av typen Anne er samm' me'n Ola) , men nå ser jeg det jammen i avisene også (OK, tabloidavisene, men likevel...).

 

Aaaargh, godt å få det ut...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ? Det må jo være trykkfeil?

Skrevet

Hva? Det har jeg aldri sett eller hørt. Sikker på at du ikke "overhører" MED?

Selv stusser jeg over

Han var sammen med HUN, eller

Per og HENNE gikk på kino.

Skrevet

Jeg håpet også på trykkfeil, men når det konsekvent går igjen i flere artikler i samme avis (VG) så begynner jeg å tvile...

Skrevet

Nope, ingen overhøring. Spurte en venninne av meg en gang om hvorfor hun ikke brukte "med", og da så hun på meg som om jeg var fra det ytre rom. Det het ta virkelig "hun er sammen han, lizzm" (og hvorfor bruker ingen "ham" lenger heller, forresten. Sukk...)

Skrevet

Kutt ut a????

Er så lei av folk og journalister som ikke kan uttrykke seg riktig.

 

HVIS ikke VISST

 

bla...

 

Sånn for å henge meg på;)

 

Skrevet

Aldri hørt noe si slikt. Høres mest ut som de har glemt et viktig ord inni der:)

Ham trenger vi ikke bruke lenger, vi kan bruke han der det tidligere skulle være ham. Shoot me if I'm wroong;)

Skrevet

Hvis og viss (uten t) kan også skrives omenannen om vi vil;)

Skrevet

det der har jeg heldigvis ikke sett eller hørt... hvem er det som sier slik? Er det noen av dere som er mye yngre enn mitt kull? Har nemlig ikke hørt det.:)

 

Men kanskje å hoppe over ord er det nye? ha ha.

Skrevet

Du misforstår...

 

Hvis jeg går en tur skrives IKKE

- VISST jeg går en tur..

 

Hvis og viss er noe annet

 

Skrevet

Det er nok av nesten-analfabeter her i landet. At det er vanskelig å stave er det nok av eksempler på her inne også! :-) For ikke å begynne diskusjonen om skriving på dialekt igjen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...