Gå til innhold

Babyønske 02.01.09-venter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Babyønske. Beklager litt mas, men jeg bare lurer på noe mer ang Vitex Angus Castus. Kan den forsinke/hindre EL hvis man tar den hele syklusen? Er jo det de sier om Wild Yam, og jeg tenkte at de er vel litt like produkter?...

Tusen takk for svar altså. Skjønner ikke helt om nicket ditt betyr at du hadde termin 2. januar i år? I så fall beklager jeg ekstra at jeg maser; da er nok du ganske opptatt nå;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg har mer enn nok av tid å ta av, hadde termin 2. januar ja, men ser ut som om den lille ikke har hastverk med å komme ut. Så BIM er god å ha om dagen:-)

Kyskhetstre skal som jeg har forstått ikke virke på samme måte som Wild Yam. Så for best mulig effekt bør den tas hele syklusen, og man må regne med mange sykluser og for å få effekt. Opptil 4-7 mnd dessverre. Og med de fleste helsekostprodukter må man regne med en 3 mnds bruk før man kan regne med effekt. Bryter man "behandlingen" vil det bety at man begynner på nytt for hver gang man begynner på igjen.

Nå er det jo også omdiskutert dette med Wild Yam. Noen mener det kun bør tas mellom EL og mens, noen mener hele syklusen. Jeg tror det bør tas hele syklusen, nettopp fordi kroppen trenger tid på å ta opp og nyttiggjøre seg av den, og knappe to uker blir nok i minste laget for det. Hvis det i det hele tatt har noe for seg, det kan du lese mer om i linken nedenunder.

Les mer om kyskhetstre her: http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/vitex_a-c.htm

Og Wild Yam her: http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/dios_vil.htm

Skrevet

Tusen takk for svar Babyønske; og masse lykke til! Vet ikke om du har barn fra før, men du har ihvertfall en flott tid i vente. Jeg har en datter på snart 2 år, og det er superstas med disse små. Lykke, lykke til;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...