birrisj05.02.09 Skrevet 8. januar 2009 #1 Skrevet 8. januar 2009 Jeg var aldri kvalm, spydde aldri, ikke hadde jeg hodepine, ikke hemmoroider, ikke gråter jeg spesielt mye, ikke har jeg bekkenløsning, ikke er jeg spesielt plaga med noe egentlig.. Noen som vil tippe kjønn? Selv om det er umulig å si egentlig, hehe.. Men om noen har erfaringer fra det å være kvalm/ikke være kvalm osv.. Jeg er sååå speeeent Akkurat 4 uker igjen til termin.
anita21 Skrevet 8. januar 2009 #2 Skrevet 8. januar 2009 hehe har det nesten påå samme måte...bare jeg har litt mer smerter enn deg hihi Jeg valgte å ikke vite kjønnet fordi UIèn ikke var tydelig nok syntes jeg hihi Så går å gleder meg masse selv!!
elikatt -mamma til 4- Skrevet 8. januar 2009 #3 Skrevet 8. januar 2009 Når jeg har hatt de symptomene du nevner har jeg fått gutter, to ganger! :-) Første svangerskap, og nå siste, har jeg mange av de plagene du nevner, og det er jenter! Det er selfølgelig individuelt, men jeg er sikker på at om jeg hadde blitt gravid en gang til kunne jeg tippet kjønn tidlig! Så hvis du er som meg så får du gutt! :-)
Kliko Skrevet 8. januar 2009 #4 Skrevet 8. januar 2009 Jeg har vært masse kvalm, hatt bekkenløsning, hemorider, gråter så fort jeg ser noe som kan minne litt om noe trist og venter gutt:P Så jeg tipper du får jente!!! hehe:P
hvalenmedoscarpåmagen Skrevet 8. januar 2009 #5 Skrevet 8. januar 2009 Tipper du får jente. Eg har alt det du beskreiv + litt til og venter en gutt
Nå da? Skrevet 8. januar 2009 #6 Skrevet 8. januar 2009 Jeg har/ hatt det akkurat som deg birrisj05.02.09, og vi venter gutt. Så jeg tipper det blir en med tut!! =) Lykke til!
Babyønske �� Skrevet 8. januar 2009 #7 Skrevet 8. januar 2009 Venter gutt, og har ikke vært plaga med noe spesielt. Ikke vært kvalm eller spydd, ikke vært hormonell, har ikke hatt hodepine i det hele tatt, og var dels plaga med det før jeg ble gravid. Har hemoroider, men det hadde jeg fra før jeg ble gravid, så teller vel ikke helt. Har alt i alt hatt et veldig lett svangerskap. Men ser ikke ut som gutten har lyst ut, 1 uke siden termin i morgen :-(
birrisj05.02.09 Skrevet 8. januar 2009 Forfatter #8 Skrevet 8. januar 2009 Jeg er så spent Skulle gjerne visst kjønn, men det er en liten umulius jeg har i magen
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 8. januar 2009 #9 Skrevet 8. januar 2009 Fysisk har jeg vært like dårlig i begge svangerskapene mine (har jente fra før), men psykisk tåler jeg mye mindre denne gangen. Så da tipper jeg jente da, selv om jeg egentlig har litt magefølelse på gutt på deg, hehe )
Tøvsjura Skrevet 8. januar 2009 #10 Skrevet 8. januar 2009 med førstemann var jeg ikke kvalm, hadde ikke hodepine, ikke gråt jeg noe særlig, men hadde bekkenløsning, var trøtt 24/7 - gutt denne gangen - veldig kvalm, masse hodepine, ikke bekkenløsning, gråter ikke noe særlig og egentlig i fin form - venter jente vanskelig å si hva du har i magen, men tipper slik som de fleste her har tippet - gutt! =)
birrisj05.02.09 Skrevet 8. januar 2009 Forfatter #11 Skrevet 8. januar 2009 Forresten så ligger hjerteslagene på 140 og 150. Blitt målt til 140 fire ganger og 150 to ganger.. Og jeg har nesten aldri halsbrann.. Symfysemålene ligger på ett hakk over rød-streken, har det gjort hele tiden. På det kinesiske fødselskartet står det jente på april og gutt på mai. Hvordan regner man egentlig? 40 uker og to dager tilbake fra termin? Eller enda to uker bak siden fosteret er to uker yngre? Og dere som har født før - har det kinesiske kartet stemt?
birrisj05.02.09 Skrevet 8. januar 2009 Forfatter #12 Skrevet 8. januar 2009 Jeg sover heller ikke spesielt mye..
birrisj05.02.09 Skrevet 8. januar 2009 Forfatter #13 Skrevet 8. januar 2009 Er mor bekymret under svangerskapet, ventes en gutt. Er hun rolig og avslappet, blir det en jente. Jeg er rolig og avslappet = JENTE Har du vondt i hodet under svangerskapet, skal det tyde på en gutt, hvis ikke blir det en jente. Ingen hodepine = JENTE Har den vordende mor lite eller ingen halsbrann i svangerskapet, er en gutt i vente. Er hun derimot plaget av dette, blir det en jente. Lite halsbrann = GUTT Holder du en nål i tråd over magen og den beveger seg i sirkler, blir det en gutt. Beveger den seg sidelengs, ventes en jente. Bare fram og tilbake = JENTE Slipper du unna timene over doskålen tidlig i svangerskapet, skal det tyde på at en gutt er i vente. Er du derimot veldig kvalm, venter du en jente. Ikke kvalm = GUTT Legger den vordende faren på seg sammen med deg som er gravid, venter dere en gutt. Hvis ikke, blir det en jente. Ikke = JENTE Vokser håret på leggene fortere er en gutt i vente, er det derimot ingen endring, blir det en jente. Ingen endring = JENTE Er mor fysen på salt eller sur mat, skal det tyde på gutt. Er det søt mat og gjerne godteri på topp, ventes en jente. Foretrekker du kjøtt og ost, skal også dette være tegn på gutt, mens frukt skal tyde på jente. Hvis foretrekker å spise skalken på brødet i stedet for en skive, venter du en gutt. Har du derimot ikke lyst på skalken i det hele tatt, blir det en jente. Har du ikke lyst på appelsinjuice, blir det en gutt, og hvis du må ha appelsinjuice hver dag, ventes en jente. Her ble det både jente og gutt gitt.. Vanskelig det her
birrisj05.02.09 Skrevet 8. januar 2009 Forfatter #14 Skrevet 8. januar 2009 Mor får liten eller ingen pigmentstrek på magen - Jente Lang og tydelig strek - Gutt Her er det ingen strek nei = JENTE Jaja, er vel umulig å si uansett..
randi79 mor til Sebastian ;) Skrevet 8. januar 2009 #15 Skrevet 8. januar 2009 det er vanskelig å si, med førstemann var eg dålig heile svangerskapet, eg hadde så å si alle de plagene man kan tenke seg pluss at eg kasta opp heile svangerskrtapet, til å med dagen eg fikk han. så der vart det gutt.. mer de tre andre har eg tatt mine forhandsregler for å ikke bli så dårlig så de to der eg har fått har vert jenter, men den siste vet eg ikke enda. tror at den siste blir gutt men har ikke sjekket el spurt på ul..
Gjest Skrevet 8. januar 2009 #16 Skrevet 8. januar 2009 Ja det er nok umulig å si, dersom de ikke har sett det på ultralyd. På min unge mistenkte jeg først jente ( så ikke på ultralyd) fordi hjerteslagene lå på 140 og 150, nå på siste kontroll var de helt nedi 130, så mistenkte da gutt. Men jordmor sier også at hjerteslagene blir lavere på slutten fordi babyen er roligere, så er umulig å vite. Men samtidig ser jeg for meg at de som venter gutt får så stor mage på slutten?! Magen min er faktisk forholdsvis liten.. Tror ikke folk kunne gjettet at jeg er 40 uker på vei.. Lykke til, blir nok spennende å se
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå