Gå til innhold

Dere som jobber turnus

lillesøster skal bli storesøster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere barna i barnehage? evt full plass?

Vi har lillemor 50% i barnehagen, er så heldige at vi får bestemme hvilke dager hun skal være er selv siden vi ikke deler plass med noen. Bare vi har 2 dager en uke og 3 dager en uke.

De vil gjerne fra barnehagens side at hun skal på hel plass, men det vil ikke jeg. Jeg ser jo at hun koser seg i barnehagen, og jeg vurderer å kanskje øke til 60% plass snart, men jeg vil ikke at hun skal være i barnehagen på dagtid når jeg selv jobber kveld.

Synes det er ille nok at jeg nesten ikke ser eldstemann de dagene jeg har kveldsvakt. Han er ferdig på skolen i 13-14 tiden, og jeg drar på jobb i 14.00-15.00 tiden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg jobbet turnus (det var mest natt da) hadde jeg dagmamma og storesøster var kun hos dagmamma når jeg sov og sambo var på jobb.

Jeg sto tidligst mulig opp etter jeg hadde sovet og hentet henne.

Nå jobber jeg ikke hver dag, jeg tar på meg oppdrag som det passer meg. Storesøster går i bhg 3 dager i uka og Lillebror går 4 dager i uka. De er nesten alltid i bhg fordi om jeg er hjemme. Men nå er det ikke så ofte jeg er hjemme, og veldig sjelden en hel dag.

De stortrives i bhg!

Skrevet

Jeg har begge guttene mine i barnehage og begge to har 100% plass. Jeg syns det er godt å ha 100%plass fordi jeg jobber tredelt turnus og 75% stilling. Ingen av ukene er like og da syns jeg det blir vanskelig å bestemme hvilken dag de skal være der. Men det betyr jo ikke at de må i barnehagen alle dager eller at de går der 100%. Jeg har de ofte hjemme da jeg er fri eller så har de korte dager.

I vår barnehage kan jeg levere guttene til kl 12 hvis jeg skal på seinvakt. Det er ikke problem sier de fast de helst vil ha dem der til 09:30.

Skrevet

Jobber turnus, har sønnen i bhg 100% plass.. Men er veldig ofte han har en dag fri i uke. Ellers hvis jeg har en fridag så bruker jeg den ofte til husarbeid. Men da levere jeg han til 9.30/10 og henter han ved 14.30 tiden, så kort dag. Da får jeg noen timer til å gjøre masse i huset, mens han koser seg i bhg - også koser vi oss sammen etterpå.. Har 8 uker turnus, og ingen av de ukene jobber jeg likt, så da blir det til at vi må ha 100% plass.. Dessuten går jeg kun i vikariat og vet jo ikke hva som skjer når det er ferdig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...