mimza Skrevet 8. januar 2009 #1 Skrevet 8. januar 2009 har en sønn på 2 mnd så har jeg og faren gått i fra hverandre. kan noen si meg hvem jeg kan kontakte for å finne ut hvem som har foreldreansvaret for gutten?
birrisj05.02.09 Skrevet 8. januar 2009 #2 Skrevet 8. januar 2009 Det er jo selvfølgelig du, en på 2 mnd trenger mammaen mer enn pappaen, er jo du som sitter på matfatet! Kan ikke tenke meg til at noen skulle ta fra deg (hvis ikke det var noe spesielt da) ungen som er SÅ liten. Og mødrene stiller høyest uansett alder.
mimza Skrevet 8. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 8. januar 2009 glemte å skrive at vi var sammen når vi fikk han, så da pleier det vel å bli begge?
MissKitty Skrevet 8. januar 2009 #4 Skrevet 8. januar 2009 Google er din venn... http://www.paragrafen.no/?id=49
♥Kristoffer&Harald♥ Skrevet 8. januar 2009 #5 Skrevet 8. januar 2009 du kan finne ut hvem som har foreldre ansvaret hos politi, barnevernet, folkeregisteret.... er man gift så får både mor og far foreldreansvar automatisk, men er man samboere så må begge skrive under på papirer om at det skal være delt, hvis ikke går det automatisk til mor.
♥Kristoffer&Harald♥ Skrevet 8. januar 2009 #6 Skrevet 8. januar 2009 det du tenker på er ikke foreldreansvar. foreldre ansvar går ut på å ordne pass, det med skole osv... det du tenker på er omsorgen til barnet og det er noe annet
Kari30 Skrevet 8. januar 2009 #7 Skrevet 8. januar 2009 Dere får antagelig delt foreldreansvar som betyr at begge foreldrene skal være med å ta avgjørelser om barnet og bli informert om ting som gjelder barnet. Hvem som får den daglige omsorgen er et annet spørsmål og sikkert det du lurer mest på. Dere må møtes til megling på nærmeste familiekontor. Tror dette er et must for de som bare har vært samboere også nå. (Før var det bare de som hadde vært gift som måtte det). Sikkert lurt å ta kontakt med nærmeste familiekontor for å avtale time for der kan det være ventetid. Jeg mener det er slik at så lenge du ammer skal du ha barnet, men far har nok rett på samvær med det på dagtid. Men dette vet de der... Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå