Gå til innhold

Rhesus minus.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et spørsmål :-)

Er rhesus minus og vet at man skal sjekke for antistoffer i uke 34 og 36. Men hva om man danner antistoffer før dette?

Er ikke det skikkelig skummelt? Å gå rundt å ikke vite om det. For det er jo ikke noen måte man merker det på selv. SKal til jordmor på tirsdag og skal spørre henne da. Jeg vil gjerne vite at alt er i orden. Men noen som har noen beroligende råd før den tid?? :-)

Takk! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har du ikke vært hos lege? Rhesus-prøvene tas som standard rundt uke 12, deretter gjentas i uke 34 og 36 hvis du er rhesus-negativ. Den prøven tas sammen med hiv, rubella osv. Jeg er rhesus-negativ og mine prøver er hvertfall tatt og prøvesvarene ligger som de skal i mappa mi. Men mener du kanskje at det veldig lenge mellom uke 12 og 34? Jeg venter nr. 5 og har aldri opplevd noe problem med dette. Det går nok veldig bra. Lykke til.
Skrevet

jeg er rhesus negativ, og har aldri tatt noen ekstra blodprøver uten om de som er fast satt i uke12, 32 og 36. alle papirer med blodprøvesvar ligger sammen med helsekortetr og div andre papirer.

ikke vær redd, det er nok en grunn til faste kontrollprøver på de satte ukene og ikke før. det er nok ok.

lykke til, hilsen en med mars gutt

Skrevet

Blodtyping/rhbestemmelse og antistoffscreening tas på første svangerskapskontroll, og dersom en er rh-negativ evt har positiv antistoffscreening tar en kontrollprøver også senere i svangerskapet. Så hvis du har vært hos legen er nok denne tatt, og har du ikke hørt noe er den nok negativ! :-)

Skrevet

Ja, jeg har tatt en som ser veldig positiv ut :-)

Synes bare det var lenge mellom uke 12 og 36. :-)

Men det er nok som dere sier veldig trygt, ellers hadde de hatt andre rutiner rundt det :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...